וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באנו למילואים

אמילי גרינצווייג

14.2.2011 / 23:17

מועצת העיתונות תוקפת את צה"ל על הפסקת שרות מילואים של עיתונאים בעקבות תחקירים שפירסמו: "מדובר בפגיעה חמורה בחופש העיתונות"

"הדחת עיתונאים משירות מילואים בעקבות תחקירים שערכו על הצבא הנם פגיעה חמורה בחופש העיתונות" כך הודיעה מועצת העיתונות בתום דיון בו דיווחו עיתונאים על הפסקת זימונם לשירות מילואים. עוד נכתב בהודעה: "לא יתכן שבעלי דרגות בכירות יתייחסו לצבא ושירות המילואים כאילו הם נחלתם הפרטית, ואם יש הסבר כלשהו לדבר, ש לפרסמו בפרסום רשמי מטעם צהל לאלתר".

הדיון התקיים לאחר שנודע כי בצה"ל הוחלט להפסיק לזמן את עיתונאי מעריב, קלמן ליבסקינד לשירות מילואים פעיל, אשר נהג לקיים בפיקוד הדרום, בעקבות התחקיר שפרסם על האלוף יואב גלנט. ליבסקינד עצמו נכח בדיון וגם חבר מערכת "עובדה" רן דבירי, שסיפר כי לפני מספר שנים, לאחר שערך תחקיר על הקלות לחדור לבסיסי צה"ל עבור התכנית "השתולים", פחתו זימוניו לשירות מילואים. לדבריו :"רק לפני מספר חודשים הוסברה לי הסיבה ונאמר כי הורידו לי את הסיווג הבטחוני. רק אז נודע לי כי אות הקין הזו רובצת עלי". נציגי צה"ל אשר הוזמנו לדיון, לא הגיעו.

עורך מעריב אבי משולם אמר בהתייחסו לדיווחו של ליבסקינד: "אני קורא למועצה להשתמש בכל הכלים שיש לה כדי לטפל בנושא ולברר את הסוגייה. תפקידה של המדינה והרשויות להעריך ולהודות לעיתונאי על סיפור כזה שחסך מבוכה מהציבור, לכן אני נדהם מכך". עוד אמר משולם: "במקרה זה מדובר בסיפור ברור, שאמיתותו הוכחה בכל הערכאות הרלוונטיות, מה יקרה לעיתונאי שעמדותיו עינן זהות לעמדות מפקד הגזרה?"

עיתונאי ערוץ 1 יעקב אחימאיר אמר :"אם מועצת העיתונות תעבור על הנושא בשתיקה, הדבר עלול לשמש כתקדים. הגינוי של מועצת העיתונות צריך להיות פומבי. ראשי צה"ל צריכים להתנצל בפני ליבסקינד אחרת הדבר ישאר ככתם על צה"ל".

כן, במסגרת דיון שנערך מוקדם יותר בנשיאות מועצת העיתונות, הציעה המועצה כי מעתה חקירות עיתונאים, בעניינים הנוגעים בתפקידם, יעשו רק לאחר אישור של ראש אגף החקירות במשטרה, או נציג מטעמו. זאת לאחר שלאחרונה התרבו מקרים בהם נחקרו עיתונאים בהקשר לעבודתם. יואב סגלוביץ', ראש אגף חקירות במשטרה, אשר השתתף בדיון, יעביר את תשובת המשטרה להצעה תוך שבוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully