וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יש לפיד לתחקירנים

אמילי גרינצווייג

16.2.2011 / 17:06

יושבי סי קפה ועובדי רשת, שימו לב. חבר מועצת עיריית תל אביב ראובן לדיאנסקי הציע לשנות את שמו של רחוב הברזל ברמת החייל לרחוב יוסף (טומי) לפיד

חבר מועצת עיריית תל אביב ראובן לדיאנסקי מציע לשנות את שמו של רחוב הברזל ברמת החייל לרחוב יוסף (טומי) לפיד. ההצעה הועברה לוועדת השמות וההנצחה של עיריית תל אביב.

לדברי לדיאנסקי: "ללפיד יש משמעות חשובה בהיסטוריה של עם ישראל. הוא היה עיתונאי ופובליציסט מהחשובים שהיו במדינת ישראלי, לאחר מכן הפך לקובע סדר יום לאומי כאשר התמודד בראש מפלגה אזרחית, חופשית שניסתה לקדם אג'נדה של חופש, פלורליזם ושיוויון בנטל. הוא מהווה סמל לקוממיות, ניצול שואה שהפך לסגן ראש ממשלה ושר חשוב". עוד ציין לדיאנסקי כי הבחירה ברחוב הברזל, הנמצא בשכונת רמת החיל בצמידות לרחוב ראול ולנברג, הנה סימבולית: "מדובר בסגירת מעגל. טומי לפיד ואמו ניצלו בשואה על ידי ראול ולנברג אשר הנפיק להם תעודות חסות. לאחר מכן לפיד היה זה שדאג שפסלו של ולנברג יוצב במיקומו הנוכחי, בחיבור שבין רחוב הברזל לרחוב ראול ולנברג". ברחוב הברזל נמצאים משרדיהם של גופי מדיה רבים בהם זכיינית ערוץ 2 רשת, מימד ועוד.

מעיריית תל אביב נמסר בתגובה :" בעירייה אכן התקבלה פניה פרטית בדבר הנצחת שמו של יוסף (טומי) לפיד והיא תעבור, כנהוג, לדיון בועדת שמות והנצחה".

  • עוד באותו נושא:
  • יוסף לפיד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully