וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא ראוי לממן את פעילות גל"צ ממקורות מסחריים"

אמילי גרינצווייג

17.2.2011 / 16:19

ועדת השרים לענייני חקיקה צפויה לדון ביום ראשון בשידור חסויות ותשדירים בתחנה הצבאית. הרשות השניה מתנגדת לנושא בתוקף

הרשות השנייה מתנגדת לחוק גלי צהל המעגן בחוק את שידורי החסויות ותשדירי השירות בתחנה וכן את הפיקוח הציבורי על שידורים אלו. תזכיר החוק צפוי לעלות לדיון בוועדת השרים לענייני חקיקה ביום ראשון הקרוב.

גורמים בענף מעריכים את סכום ההכנסות של גלי צה"ל מתשדירי החסות והשרות בכ-20 מיליון שקלים.תקציב התחנה עומד על 40 מיליון שקלים.

במסמך העמדה ששלחה הרשות השניה למשרד התקשורת נטען כי עיגון ההסדר הזמני בחקיקה, עלול לשנות באופן מהותי את פריסת עוגת הפרסום ברדיו כך שיהווה סכנה לפגיעה לא מידתית בתחנות הרדיו האיזורית ועלולה לפגוע בהתכנות הקמת מערך הרדיו הדיגיטלי.

עוד נטען כי הרשות טרם קיבלה נתונים בדבר היקף ההכנסות משידורי החסות ותשדירי השירות, וכי ועדת פיקוח שהיתה אמורה להתכנס מעולם לא קמה: "לאור זאת, לראייתנו לא ניתן לנתח את ההשלכות של ההסדר הקיים ושל חקיקה עתידית על שוק הרדיו. במצב זה של חוסר בהירות, יש סכנה כי קידום החקיקה תפגע באופן לא מידתי בגופי השידור המסחריים הקיימים ברדיו. יתרה מכך, אם תינתן האפשרות לגלי צה"ל לממן את פעילותה באמצעות גורמים מסחריים באופן קבוע, הדבר עלול לפגוע בהיתכנות של הקמת מערך רדיו דיגיטלי בעתיד"

הרשות טוענת גם כי במישור העקרוני אין זה ראוי שפעילות גלי צה"ל תמומן (ולו באופן חלקי) ממקורות מסחריים שכן מדובר בתחנה צבאית לאומית ויש לשמור על צביונה: "כמו כן, היות והמדינה החליטה על המשך הפעלתה של התחנה כגורם ציבורי, מתבקש כי מקורותיה של התחנה יבואו מתוך תקציב המדינה, מתשלומים המשולמים למדינה או כפי שהוצע בשעתו מתוך תשלומי האגרה של השידור הציבורי".

"יש ערך גדול בכך שתקצוב התחנה אינו נופל כולו על משרד הביטחון"

מגלי צה"ל נמסר בתגובה: "הישיבה ביום א' נועדה להפוך את הוראות השעה שמתוקפן גל"צ פועלת למעלה מחמש שנים לחוק קבוע. גל"צ משדרת על פי חוק תשדירי שירות וחסויות. תשדירי השירות הם למלכ"רים ולמשרדי ממשלה בלבד ואינם לגופים מסחריים.

יש ערך גדול בכך שעלות הפעלת התחנה אינה נופלת כולה על משרד הביטחון ולפחות חלק מהעלות ממומן מתשדירים. טענות תחנות הרדיו האזוריות כי הפרסום בגל"צ פוגע בהכנסתן אינן נכונות. גל"צ איננה מפרסמת גופים מסחריים ועיקר פרנסתן של התחנות האזוריות מגיע דווקא מגופים אלו שאינם מפרסמים בגל"צ. ממחקר שהוצג בכנס אילת האחרון על ידי ראש החוג לתקשורת במכללת ספיר, הוכח כי גם אם גל"צ לא ישדרו תשדירים, זה לא בהכרח יגדיל את ההכנסות של התחנות האזוריות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully