וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארי שביט: "אם בתקשורת הישראלית אין מקום לסרנה, אין בה מקום לעיתונות"

אמילי גרינצווייג

22.2.2011 / 13:55

עיתונאים רבים תוקפים את החלטת ידיעות אחרונות לפטר את העיתונאי הוותיק יגאל סרנה. דורון צברי: "זו החלטה מפחידה ומזעזעת"

הידיעה על החלטת הנהלת ידיעות אחרונות לפטר את העיתונאי הוותיק יגאל סרנה העובד בעיתון מאז 1986 הפתיע רבים בעולם התקשורת. עיתונאים רבים בידיעות ומחוץ לו הביעו את הפתעתם ואכזבתם מהחלטה זו, הנובעת, לדברי גורמים בעיתון מהעלות הכספית הגבוהה הכרוכה בהחזקת העיתונאים המאוגדים בהסכם הקיבוצי.

"יהיה לי מאוד עצוב לפתוח את העיתון, לחפש את יגאל סרנה ולא למצוא" אמרה בשיחה עם וואלה! ברנז'ה העיתונאית גל גבאי. "חיפוש שמו בעיתון, יחד עם המילים הנוקבות, המחודדות והחודרות את הלב והתודעה הוא הרגל של שנים. אלה שנים שבהן נצבר ההון הסימבולי שלו שהוא יקר מפז ונדיר בעיתונות הכתובה בת ימינו". העיתונאי ירון לונדון שכתב שנים רבות בידיעות אחרונות ואף ממשיך לפרסם בו מאמרי דעה אמר: "סרנה הוא נכס חשוב לעיתונות. הקול שלו הוא צבע חשוב וחבל לי, כקורא ידיעות, שלא אקרא אותו. כחבר, צר לי שבעתיים". גם עיתונאי חדשות 2 אמנון אברמוביץ' הוסיף ודיבר על ערכו הייחודי של סרנה :" יגאל הוא כותב איכותי וערכי. אני מקווה מאוד, גם לטובתו וגם לטובת העיתונות, שהדברים יסתדרו וישובו לתקנם".

דורון צברי: "זה מקום מפחיד ומטריד"

לדעת רבים, פיטוריו של סרנה מעידים גם על הכיוון אליו הולך העיתון ידיעות אחרונות: "יש אנשים שכשמוותרים עליהם נגרם נזק ממשי וודאי לעיתון", אומר הבמאי דורון צברי. "ידיעות אחרונות יהיה עיתון הרבה פחות טוב בלי סרנה, המהלך הזה בא ממקום יהיר של עיתון שאינו מבין שיש גבול לכמה אפשר לקצץ באיכויות. ההחלטה הזו היא מפחידה ומזעזעת. יגאל סרנה הוא מחמשת העיתונאים הבולטים בעיתונות. הוא עיתונאי במובן הרומנטי של המילה, עיתונאי חרוץ ונדיר עם הספק אדיר, עומק ספרותי ויכולת התבוננות נדירה. וברגע שמחליטים לוותר עליו, על עיתונאי זה המקום המפחיד והמטריד, שגורם לנו לשאול מה זה אומר על העיתונות ומה זה אומר על ידיעות".

גם ארי שביט, עיתונאי הארץ, הביע חשש מהשלכות של מהלך זה על העיתונות הישראלית: "בין יגאל סרנה לביני יש חילוקי דעות עמוקים, על פי רוב אני לא מסכים לדבריו והוא לא מסכים לדברי, אבל יגאל סרנה הוא מהטובים שבנו, מטובי הטובים. אם בתקשורת הישראלית המרכזית אין מקום מרכזי ליגאל סרנה, כנראה שאין בה עוד מקום לעיתונות".

וועד העובדים בידיעות דורש כינוס ועדה פריטטית

החודש תם תוקפו של הסכם בן שנתיים אליו הגיע ועד עובדי החוזה הקיבוצי בידיעות אחרונות עם הנהלת העיתון לפיו לא יפוטר איש מעובדי החוזה הקיבוצי ומשכורות העובדים יקוצצו ב-12.5%. בעקבות כך קיימה הנהלת העיתון שימועים לארבעה עיתונאים, ביניהם סרנה שקיבל כאמור מכתב פיטורין. על פי ההסכם הקיבוצי לא ניתן לפטר עובדים בהליך חד צדדי וכי נדרש הליך כינוס של וועדה פריטטית, אותו דורש לקיים הוועד. כן, על פי ההסכם, אם גם לאחר כינוס הוועדה לא יגיעו הצדדים להסכם יש למנות בורר המוסכם על הצדדים ובאם החלטתו לא תתקבל על ידי הצדדים ניתן להגיע אף לבית המשפט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully