וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למי קראת ערוץ נישה?

אמילי גרינצווייג

23.2.2011 / 14:37

בקשת ורשת מעדיפים לקבל לרישיון אפיקים חד ספרתיים. בכיר בתעשייה: "ההתייחסות הצרכנית לאפיקים 12 עד 16 תהיה כאל ערוצי נישה". בערוץ 10 דווקא ברכו על ההחלטה

הקצאת אפיקים 12 עד 16 לבעלות הרישיון לשידור מסחרי מחזקת את ההשערה לפיה זכייניות ערוץ 2, רשת וקשת, יחזיקו בזיכיון עד תומו בשנת 2015, זאת על מנת להמשיך ולהחזיק באפיק 22, כך מעריך היום בכיר בתעשייה. לדבריו: "הכוונה לשבץ את בעלי הרישיון באפיקים 12 עד 16, ערוצי סדרות וסרטים, תוביל להתייחסות צרכנית לערוצים האלו כערוצי כבלים נישתיים ולא כערוצים מסחריים ציבוריים". עוד הוסיף הגורם כי "הכוונה הזו פוגעת בהרגלי הצפייה של צופים, בחשיבות הערוצים ומתוקף כך גם תפגע במודל העסקי המבוסס עליהם". הן ברשת והן בקשת מעדיפים כי לערוצים המסחריים יוקצו אפיקים חד ספרתיים.

ההערכה זו מצטרפת להערכות הרווחות ממילא בשוק התקשורת לפיהן שתי הזכייניות יחכו לשנת 2015 על מנת לעבור לשידור ברישיון על כל המשתמע מכך- שידור של שבעה ימים בשבוע, החלפת אפיק והשלמת חובות המכרז. רשת כבר הודיעה במסגרת דיונים על חוק המעבר מזיכיונות לרישיונות כי בכוונתה להחזיק בזיכיון עד תומו.

בערוץ 10 מיהרו לברך על הצהרתו של השר כחלון. מהערוץ נמסר: "ההחלטה של שר התקשורת להעביר את ערוצי הברודקאסט לאפיקים חדשים היא המרכיב המשמעותי ביותר ברפורמה בשוק הטלוויזיה. זהו הצעד שיאפשר תחרות אמיתית בין השחקנים הקיימים ויפתח את השוק לכניסת מתחרים חדשים בתנאים סבירים. כפי שאמרנו, אנחנו מגבים ותומכים בהחלטות שר התקשורת".

משמעות ההחלטה לשדר את הערוצים המסחריים ברישיון באפיקים 12 עד 16 תהיה שחברות הכבלים והלווין יאלצו לשבץ מחדש את ערוצי הסרטים והסדרות שלהם. ב-HOT סרבו להתייחס להחלטה. מ-yes נמסר: "אנו מצרים על כך שלא מתחשבים בלקוחותינו בשל גחמות רגולטוריות. אנו מקווים כי לקוחותינו יקבלו בהבנה את ההתערבות הרגולטורית בהרגלי הצפיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully