וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיתונאים חדשים ברשות השידור יעברו מיוני התאמה

אמילי גרינצווייג

27.2.2011 / 23:41

כך אמר יו"ר הרשות אמיר גילת בטקס הענקת פרס מנכ"ל הרשות על שם אילן רועה. אריה שקד: ""זה כמעט שנה שאין לנו כתב בצפון, זה לא נכון ולא ראוי"

עיתונאים חדשים ברשות השידור יאלצו מעתה לעבור מיוני התאמה לפני קבלתם. המיונים יכללו מבחני ידע כללי ומבחן בקיאות בשפת השידור. יושב ראש רשות השידור, אמיר גילת, אמר את הדברים בטקס הענקת פרס מנכ"ל רשות השידור על שמו של אילן רועה, בו זכו ניקולא רוזנבאום ואמוץ שפירא.
"במסגרת הרפורמה, שאיננה רק הסכמי שכר, אלא גם שיפור המסך והרדיו באופן שהצופה והמאזין ירגיש, נקלוט את הדור הבא של הכתבים לפי קריטריונים של אמינות, סקרנות, ידע, השכלה ויכולת להעביר שידור ולתרום לשידור הציבורי" הוסיף גילת.

הליכי הקבלה לעיתונאים ברשות כללו עד עתה בעיקר מבחני לשון וקריינות, עבור עיתונאי הרדיו, כאשר לערוץ 1 לא התקיים הליך רשמי. במסגרת הסכמים החדשים ברשות מפורשים כללי הסף לקבלה לכלל המקצועות ובכללם לכתבים.

מנהל הרדיו, אריה שקד ציין בארוע את חסרונם של כתבים חשובים ברדיו : "זה כמעט שנה שאין לנו כתב בצפון, זה לא נכון ולא ראוי, גם אם זה במהלכי שינוי. הימצאותנו בהליך רפורמה אינה מורידה את החובה המוטלת עלינו לשידור ציבורי ולשיקוף המתרחש בפריפריה ובכלל זה הצפון", אמר שקד שציין גם את חסרונו של כתב כלכלה.

מנהל רשת ב', מוטי אמיר התלוצץ עם מנכ"ל הרשות על כך שהצ'קים לזוכים, על סך 5000 שקלים האחד, כבר נמצאים ולא יגיעו באיחור כפי שארע בשנים הקודמות, על כך ענה שקלאר בבדיחות :"אין לי את הפריבילגיה לחכות לשנה הבאה" ברמזו על כך שהוא עוזב את התפקיד בקיץ הקרוב. בהמשך התייחס שקלאר לאירועים המתרחשים בתקופה האחרונה ואמר: "מהאירועים הללו אנו צריכים ללמוד להיות צנועים ולהבין שאיננו יודעים הכל. לא יכולה להיות אחידות מחשבתית, עלינו להשמיע קולות שונים".






טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully