וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבקר המדינה על שקלאר: "תרבות ניהולית קלוקלת"

אמילי גרינצווייג

28.2.2011 / 15:32

במכתב לראש הממשלה, שמקדים את הדו"ח בעניין רשות השידור שעתיד להתפרסם במאי כתב לינדנשטראוס: "יש להרחיק כל שיקול פוליטי מנושא מינוי חברי מליאת הרשות"

מבקר המדינה מצביע על כשל ארגוני וניהולי ברשות השידור. המבקר לינדנשטראוס שלח לאחרונה לראש הממשלה בנימין נתניהו מכתב העוסקים בליקויים המשמעותיים שנחשפו במהלך הכנת דו"ח הביקורת שעסק ברשות השידור. המבקר מפרט בו את הממצאים המחייבים טיפול מיידי.

הדו"ח מתייחס לפעילותו של מנכ"ל רשות השידור מוטי שקלאר בתחום כוח אדם וטוען כי הן נעשו לכאורה תוך התעלמות מהוראות הדין והנוהל: "בהתנהלות זו היה כדי להטמיע ברשות השידור תרבות ניהולית קלוקלת. אין להשלים עם הליקויים שהועלו בתחום זה - המצביעים על כשל ארגוני וניהולי. כל פעולותיה של רשות השידור ממומנות מכספי הציבור, ומנהליה חבים לציבור את חובת הנאמנות" נכתב.

כן כותב המבקר כי יש להרחיק כל שיקול פוליטי מנושא מינוי חברי מליאת הרשות, זאת כדי להבטיח את קיומה של הרשות כגוף ציבורי ועצמאי המקבל החלטות אך ורק לפי שיקולים מקצועיים. עוד כותב המבקר כי יש לפעול לתיקון מוקדם של חוק רשות השידור כדי להבטיח את מעמדה העצמאי של הרשות.

הדו"ח המלא שעוסק ברשות השידור יונח על שולחן הכנסת בחודש מאי 2011, במסגרת הדו"ח השנתי הכולל של מבקר המדינה.

רשות השידור: "גילת נחוש לשנות את התרבות הארגונית"

מרשות השידור נמסר: יו"ר רשות השידור , ד"ר אמיר גילת לומד את ממצאי דו"ח מבקר המדינה ומתכוון לפעול בהקדם לתיקון הליקויים. היו"ר הביע תקווה כי הממשלה תמנה בקרוב את המליאה החדשה של רשות השידור שתאפשר למוסדות לקבל את ההחלטות הנדרשות בנושאי כוח אדם ותקציב.

"היו"ר נחוש לשנות את התרבות הארגונית ברשות השידור ולהטמיע ערכים של מנהל תקין ומתן תמורה הולמת למשלמי האגרה".

שקלאר: "הדברים שנעשו לא על-פי הנהלים – יתוקנו"

באשר למנכ"ל רשות השידור נמסר כי הוא מקבל את דברי הביקורת אשר התייחסו לנושאי כוח אדם ובעיקר להעסקת עיתונאים וטאלנטים ברדיו ובטלוויזיה: "רוב הליקויים שצוינו תוקנו כבר והשאר יילמדו, יוטמעו וימצאו פתרונם במסגרת הרפורמה הצפויה ברשות השידור.

"מתוקף תפקידו, נושא כל מנכ"ל ברשות השידור, למעשה, בשני תפקידים – מנהל כללי האחראי לניהול השוטף של הרשות, על כל המשתמע מכך ועורך ראשי, אשר חובתו לדאוג לשידורי הרשות, איכותם ורציפותם כאשר הם למעשה מטרת קיומה של הרשות.
כך גם פעילותו של המנכ"ל הכלולה בהערות הביקורת נעשתה מתוך הצורך החיוני לקיים את שידורי הרשות, באיכות ובהיקף כראוי לשידור ציבורי, בהתחשב במציאות התחרותית של שוק התקשורת ובמצבה הקשה של רשות השידור. אין זה סוד שרשות השידור נאבקת בשנים האחרונות על עצם קיומה בתנאים קשים. יחד עם זאת, הדברים שנעשו לא על-פי הנהלים – יתוקנו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully