וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כללי האתיקה שוב מגיעים למשכן הכנסת

אמילי גרינצווייג

7.3.2011 / 11:21

הצעת החוק של חברת הכנסת ציפי חוטובלי לפיה צלם שיעקוב אחר נפגע עבירת מין ידון לעד חצי שנת מאסר בפועל אושרה לקריאה ראשונה במליאת הכנסת

הצעת חוק לפיה צלם שיעקוב אחר נפגע עבירת מין ידון לעד חצי שנת מאסר בפועל, אושרה לקריאה ראשונה. בדיון שהתקיים הבוקר (שני) בועדת חוקה חוק ומשפט של הכנסת בראשות ח"כ דוד רותם (ישראל ביתנו), אושרה ההצעה אותה יזמה ח"כ ציפי חוטובלי (ליכוד). והיא תובא בקרוב להצבעה בקריאה ראשונה במליאה. בנוסף לכך, על פי הצעת החוק, ידרשו אמצעי התקשורת להחמרה של פרסום פרטים מזהים על קורבנות עבירה מינית, כך שגם המכירים אותו לא יוכלו לזהותו, כמו לדוגמא טשטוש יתר של תמונתם.

על פי החוק הקיים, המפרסם שמו של אדם או כל דבר שיש בו כדי לזהות אדם כמי שנפגע או התלונן כי הוא נפגע עבירה מינית, דינו מאסר של שנה. בדברי ההסבר להצעת החוק נאמר: "החוק בנוסח הנוכחי, אינו מגן דיו על פרטיותו וכבודו של הנפגע המצולם. זאת, משום שהחוק הקיים מונע אך את פרסום פרטיו אך לא מגן עליו מפני הטרדה, הכרוכה במרדף שמנהלים אחריו צלמי עיתונות. במצב דברים זה נאלץ הנפגע בעבירה להסתתר ולהימלט מפני החפצים לזכות בתמונה מוצלחת. המפגש של נפגע העבירה עם צלמי העיתונות גורם סבל גדול לנפגע העבירה הנמצא ממילא בשעת מצוקה אישית גדולה".

עו"ד ליאת קליין, היועצת המשפטית של איגוד מרכזי הסיוע לנפגעי תקיפה מינית אמרה בדיון : "יש ליצור סביבה חברתית בטוחה ומוגנת לנפגעות. הצעת חוק זו היא עוד צעד שיעודד נפגעות עבירה להתלונן ולא לחשוש שצלמים יארבו להן ויטרידו אותן".

ממועצת העיתונות המתנגדת להצעת החוק נמסר: "למרות סבבסיס ההצעה יש רעיון טוב, לשמור על אלו שכבר נפגעו מפני עוגמת נפש נוספת, שוב לוקחים לחקיקה דברי שאמורים להישאר בגבול האתיקה. אין סיבה שהמחוקק יהפוך תחום מעבודתו של העיתונאי לעבירה פלילית. ניתן לקוות שבהמשך הדרך המחוקקים יבינו זאת ויעבירו את הכדור להסדרת הנושא הכאוב למגרש האתיקה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully