וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום האשה 2011: דרישה להדיח את עירית לינור

אמילי גרינצווייג

7.3.2011 / 19:03

לינור כינתה במהלך שידור "המילה האחרונה", סטודנטית שהתלוננה נגד מרצה על הטרדה מינית כ"זונה". ארגוני נשים פנו ליועצת הרמטכל בדרישה להדיחה

כ- 20 ארגוני נשים פנו אל יועצת הרמטכ"ל לענייני נשים ודרשו התנצלות פומבית ואת השעייתה המיידית של עירית לינור משידור בגלי צה"ל.

בתוכניתה "המילה האחרונה" בגלי צה"ל התייחסה עירית לינור לסטודנטית, אורטל בן דיין, אשר הגישה תלונה בדבר תלונה מינית נגד ד"ר גדעון ארן, מרצה באוניברסיטה העברית, באמרה: "הסטודנטית, שאינה קטינה ואינה ילדה בת יומה, ניהלה רומן עם המרצה הנשוי שלה. בלקסיקון שלי קוראים לזה "זונה". …הוא נשוי בעצמו, ברור שגם הוא זונ?ה …אבל העניין הזה שאת מתעסקת עם גבר נשוי ואחרי זה באה לייבב שהוא לא התנהג אלייך יפה… העונש של בחורה שמתעסקת עם גבר נשוי, שתאכל אחרי זה חצץ."

בפניה ליועצת הרמטכ"ל לענייני נשים ששלחו נציגי הארגונים, והעתקים ממנו הועברו גם לדובר צהל ומפקד גלי צהל, נכתב: " בדבריה של לינור אנו רואות הסתה חמורה לגזענות ואלימות. חמור הדבר שאישה מוצאת לנכון להלבין פניה של אישה אחרת ברבות/ים. חמור הדבר, על רקע יום האישה הבין - לאומי המתרגש עלינו ובא. אמירותיה של עירית לינור מסוכנות הן בעבור כל חיילת צעירה (ונשים באשר הן). חיילת אשר נחשפה לתכניה הביזאריים והפוגעניים של תכנית זו, ויכולה בקלות להסיק, כי באם הוטרדה מינית על ידי גבר, בדגש על נשוי, ייטב לה שלא תחשוב על להתלונן או לדווח על כך, משום שאז, היא תזכה לכינוי 'זונה' על ידי מוסדותיה של המערכת הצבאית"

עוד נכתב :"מתמיהה בעינינו העובדה כי בגלי צה"ל, בשידור חי, מעיזים לקרוא למתלוננת על הטרדה מינית והתנכלות על רקע מיני 'זונה', ומעבר להיותה של ההשתלחות כולה תמוהה ובלתי מבוססת, יש בה משום הוצאת דיבתה של הגב' בן דיין". הארגונים דורשים כי תפורסם התנצלות פומבית בפני בן דיין.

מגלי צה"ל נמסר בתגובה: "הפניה טרם התקבלה, לכשתגיע נתייחס בהתאם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully