וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קניון ארנה הוא המפרסם הסקסיסטי לשנת 2011

אמילי גרינצווייג

8.3.2011 / 15:40

כך על פי ארגון ויצו שהעניק גם השנה את אות הקלון. בנימוקי הבחירה נכתב: "מדובר בקמפיין פרסומי שוביניסטי, פורנוגרפי, המציג יחסי אלימות מינית, מרמז לפדופיליה וניצול של נשים"

קמפיין קניון ארנה הוא זוכה אות הקלון לפרסומת הסקסיסטית של 2010, האות מוענק זו השנה השלישית על ידי ארגון ויצו. בדברי ההסבר לבחירה נכתב "מדובר בקמפיין פרסומי שוביניסטי, פורנוגרפי, המציג יחסי אלימות מינית, מרמז לפדופיליה וניצול של נשים. הקמפיין מוצג באצטלה של אמנות, אך למעשה נועד לעורר באזז תקשורתי. הוא מעביר מסר חברתי פסול, עומד בסתירה לכללי האתיקה בפרסום ולכאורה מנוגד לחוק". בצוות השופטות ישבו בין היתר עו"ד אורנה לין, פרופ' חנה הרצוג, רונית ארנפרוינד-כהן, בילי מוסקונה לרמן, דורית אברמוביץ' ואחרות.

במסגרת הקמפיין, של משרד הפרסום זרמון גולדמן, הוצגו תמונות שונות בהן נראות נערות צעירות בעירום חלקי ומלא בתנוחות של אלימות מינית ובאחת מהתמונות אף נראית נערה עירומה אחוזת בעטין של פרה, כשידה שותתת דם. ארגון ויצו פנה במהלך השנה למשטרה בחשד לעבירה על סעיף 214א לחוק העונשין בדבר פרסום פוגעני על שלטי חוצות, ועיריית תל אביב הורתה להסיר את הקמפיין.

במקום השני נבחרה הפרסומת לאופנת JUMP של מקאן אריקסון, לאחריה מנטוס של Euro.il,
TAG WOMEN של באומן בר-ריבנאי ובמקום החמישי הפרסומת לדיוטי פרי של גליקמן נטלר סמסונוב.

קמפיין אות הקלון למפרסם הסקסיסטי של ארגון ויצו מתקיים זאת השנה השלישית ברציפות ביום האישה הבינלאומי ולדברי מנהלות האגף לקידום מעמד האשה כבר כעת ניתן לראות בהשפעה החיובית שיש לקמפיין זה על אסטרטגיות שיווקיות של חברות מסחריות גדולות במשק. בארוע צוינו לטובה חברות כמו מי עדן, פוסטינור, מטבחי DO IT ונוזל כלים פרי, אשר נקטו בעבר בפרסום סקסיסטי ואף קיבלו את אות הקלון ועשו שינוי לאמצעי פרסום חיוביים יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully