וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הופץ תזכיר חוק הרחבת השידור הדיגיטלי - DTT

אמילי גרינצווייג

10.3.2011 / 13:17

המערך צפוי להתרחב לעד כ-18 ערוצים. משרד התקשורת מעריך כי תוך כחודש ימים התזכיר יועבר לועדת שרים לחקיקה ולאחריה תעלה הצעת החוק לקריאה ראשונה במליאת הכנסת

משרד התקשורת הפיץ היום את תזכיר החקיקה בנוגע להרחבת מערך שידורי הטלוויזיה הדיגיטלית (DTT). הממשלה אישרה לפני כחודש את הצעתם של שר התקשורת, משה כחלון, ושר האוצר יובל שטייניץ, להרחיב את מערך השידורים החינמי "עידן +", כאשר לפי ההצעה בשלב הראשון יתווספו לחמשת הערוצים המשדרים (ערוצים 1, 2, 10, ערוץ הכנסת וערוץ 33), הערוצים הבאים: ערוץ רדיו שיכלול את כל ערוצי הרדיו האזורי והארצי, הערוץ בשפה הרוסית ( 9 ), ערוץ המוזיקה (24 ), ערוץ HD של ערוץ 1 ו חינוכית 23, באם 90% משידוריה יהיו בנושאים חינוכיים-לימודיים המכוונים לילדים ובני נוער.

מאוחר יותר מוצע לצרף ערוצים ייעודיים נוספים: ערוץ בשפה ערבית, ערוץ חדשות, ערוץ מורשת וערוצי HD נוספים. הרחבת המערך, שעלותה מוערכת ב-50 עד 60 מיליון שקלים, תמומן על ידי המדינה, בין היתר, תוך שימוש בתמלוגים המשולמים למדינה על ידי בעל זיכיון ובעל רישיון לשידורי טלוויזיה, לפי חוק הרשות השנייה.

מוצע כי הבעלות על המערך והפעלתו יועברו, החל מיום 1 בינואר 2014, מהרשות השנייה לגוף ממשלתי או ציבורי אחר, שאינו מפקח על שידורי טלוויזיה, כפי שיורו שר התקשורת והאוצר, באישור הממשלה.

משרד התקשורת מעריך כי תוך כחודש ימים התזכיר יועבר לועדת שרים לחקיקה, שלאחריה תעלה הצעת החוק לקריאה ראשונה בכנסת, ולדיונים בועדת הכלכלה לקראת הכנה לקריאה שנייה ושלישית.

מערך השידורים האנלוגיים צפוי להיסגר ב-30 במרץ. עד כה נרכשו כ-160 אלף ממירים דיגיטליים, זאת כאשר כ-100 אלף בתי אב עדיין קולטים את השידורים באמצעות המערך האנלוגי.



טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully