וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אורן הלמן נגד CNN

אמילי גרינצווייג

13.3.2011 / 20:26

ראש לשכת העיתונות הממשלתית פנה במכתב חריף אל קלווין פלאוור, ראש דסק החדשות של הרשת בירושלים, במחאה על אופן הסיקור של הרשת את הפיגוע באיתמר

אורן הלמן, ראש לשכת העיתונות הממשלתית, הוציא היום מכתב חריף לרשת הטלוויזיה האמריקאית CNN ובו דרישה להתנצלות, זאת בעקבות אופן הסיקור של הרשת את הפיגוע באיתמר. בדיווחי הרשת על הפיגוע נאמר כי "חמישה בני משפחה ישראלים נהרגו בגדה המערבית במה שמכנה הצבא הישראלי כ'התקפת טרור'".

"מדובר בחוצפה ושערורייה" אמר הלמן בשיחה עם וואלה! ברנז'ה והוסיף "באופן עקרוני גישתי כלפי התקשורת היא גישה מאוד סבלנית ונוחה, כך גם הנחה אותי שר ההסברה עם כניסתי לתפקיד. אולם בסיקור מאין זה המילה סבלנות לא קיימת בלקסיקון. יש גבול ליכולת שלנו לספוג סיקור עוין שלא מסוגל אפילו לקרוא לטבח של ילדים רצח, אלא לצטט את דובר צה"ל כביכול".

במכתבו לקלווין פלאוור, ראש דסק החדשות של ה-CNN בירושלים, כותב הלמן: "מהערותיך נשמע כאילו אנו מדברים על 'טענת' צה"ל על כך שמדובר במתקפת טרור, מה שאינו נדרש במקרה זה. אם זו אינה התקפת טרור, מה זה?" כותב הלמן עוד כותב הלמן "סיקור התקשורת הזרה את הרצח באיתמר התבסס כל דיווחי אמת על טבח בדם קר של משפחה. רק אתה החלטה להשתמש במונח התקפת טרור במרכאות, כאילו שאין זה המקרה בהכרח. יש גבול למידה בה ניתן למתוח את הדיווח האובייקטיבי לגבי מעשה כל כך נורא" ממשיך הלמן ומסכם "נדרשת התנצלות מה-CNN".

מ-CNN נמסר: "הפרקטיקה העיתונאית הנהוגה היא לשים במרכאות דברים שנאמרו על ידי צד שלישי. למרות זאת, ובכדי למנוע אי בהירויות במקרה הספציפי הזה, CNN עידכנה את הדיווח על האירוע הטראגי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully