וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לשנה הבאה בירושלים

אמילי גרינצווייג

15.3.2011 / 13:57

2012 בפתח. תנועת התעוררות ירושלים לראשי ערוץ 10: "לא ניתן למצוא מיקום נכון וראוי יותר מבחינה לאומית מאשר העיר ירושלים עצמה"

תנועת התעוררות ירושלים פנתה לערוץ 10 בדרישה להעביר את משרדיו לבירה. במכתב שהעבירה היום מירב כהן, ממייסדי התנועה, ליו"ר דירקטוריון הערוץ, יוסי מימן, ומנכ"ל הערוץ, יוסי ורשבסקי, כותבת כהן כי ירושלים לא צריכה להיות ברירת מחדל וכי ראוי כי ערוץ ישראלי יפעל מעיר הבירה של מדינת ישראל. התעוררות ירושלים, היא תנועה ירושלמית המבוססת על מתנדבים שפועלים על מנת להשאיר אוכלוסייה צעירה ויצרנית בעיר. לתנועה ייצוג במועצת עיריית ירושלים.

חוק הארכת זיכיון ערוץ 10 הותנה בכך שהערוץ יעביר את חברת החדשות שלו לירושלים כבר ב-2012. הערוץ בוחן בימים אלו שלוש חלופות לאולפנים בגבעתיים: אבו גוש, ירושלים עצמה, או נווה אילן, משם פועלת גם חברת החדשות של ערוץ 2.

"על פי דרישות החוק, מחוייב ערוץ 10 להעביר את חברת החדשות שלו לירושלים עצמה, אך לא רק הוראות החוק הן ענייננו" כותבת כהן, "ערוץ 10 הינו ערוץ ישראלי וככזה ראוי כי יפעל מעיר הבירה של מדינת ישראל, ישדר בכך מסר חשוב בכל הקשור לחיזוק העיר ויסמן תחילתה של מגמה כוללת של מעבר של משרדי ממשלה וגופים גדולים נוספים, חזרה לירושלים. תמיד ניתן למצוא אלטרנטיבות זולות ואולי גם נוחות יותר לעובדיו התל-אביביים של הערוץ, אך לא ניתן למצוא מיקום נכון וראוי יותר מבחינה לאומית מאשר העיר ירושלים עצמה".

עוד כותבת כהן "במקום לחפש אלטרנטיבות שונות באזור לחברת החדשות, טוב תעשו באם תפעלו למעבר הערוץ כולו לירושלים. פעילות חברת החדשות בירושלים יכולה לסייע למאמץ ליצור בעיר מסה קריטית של מקומות תעסוקה וכמו כן תפרה עסקים המספקים שירותים תומכים. שלא לדבר על היתרונות הגלומים לערוץ 10 עצמו בשורת ההטבות והתמריצים שמעניקה הרשות לפיתוח ירושלים לעסקים".

מערוץ 10 נמסר: "אנחנו מחויבים להעביר את חברת החדשות לירושלים רבתי עד סוף השנה, וכך נעשה. אנחנו כבר לקראת סיומה של בחינה מעמיקה של שלוש החלופות הממשיות שעל הפרק – האולפנים בנווה אילן, מתחם ייעודי באבו גוש וחלופה בעיר ירושלים עצמה".

ח"כ כרמל שאמה הכהן (ליכוד), יו"ר וועדת הכלכלה אמר היום בהמשך למכתב של תנועת התעוררות: "לא בטוח שמיקום ערוץ 10 באבו גוש תואם את תכלית החקיקה בעניין. ההוראה למיקום בירושלים רבתי נולדה בוועדת הכלכלה. במידה וחברי הועדה יראו בכך התחכמות או התחמקות, יהיו לכך משמעויות בהמשך הדרך. ההגנה על ירושלים ופיתוחה היא קונצנזוס, ניסיון לשנות זאת, או לעקוף זאת, נראה לי כמו משימה יומרנית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully