וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעת חוק להגבלת פרסום ושיווק של אלכוהול עברה לקריאה ראשונה

אמילי גרינצווייג

15.3.2011 / 16:22

מטרת החוק על פי יוזמיו היא: "להילחם במגפת צריכת האלכוהול בקרב ילדים ובני נוער בישראל, על-ידי החלת ההגבלות על פרסום הקיימות על פי חוק על מוצרי טבק"

ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה היום לקריאה ראשונה את הצעת החוק להגבלת הפרסומות והשיווק של משקאות אלכוהוליים. הדיון היום, בראשו עמד יוזם ההצעה ח"כ דנון, התקיים לאחר שהוועדה כבר קיימה דיון עקרוני בהצעה לפני כחודש וחצי. ההצעה צפויה לעלות להצבעה לראשונה עד סוף המושב, ב-30 במרץ.

בדברי ההסבר להצעת החוק נכתב: "המטרה היא להילחם במגפת צריכת האלכוהול בקרב ילדים ובני נוער בישראל, על-ידי החלת ההגבלות על פרסום הקיימות על פי חוק על מוצרי טבק לעישון גם על פרסום של משקאות אלכוהוליים".

לפי ההצעה שאושרה, פרסום כלל מוצרי האלכוהול יכלול את הפרטים הבאים בלבד: המשקה האלכוהולי, סימנו ושמו המסחרי, שם היצרן וסימנו המסחרי וצורת המוצר ומקום מכירתו אך לא יותר לפרסמו באמצעות דוגמנים, סלבריטאים וכד'. כמו כן אושר כי בפרסומות ועל מיכלי המשקאות האלכוהוליים תופיע אזהרה, כי "צריכה מופרזת של אלכוהול מסכנת חיים ומזיקה לבריאות".

הוועדה אישרה עוד כי בתכניות טלוויזיה ורדיו המיועדות או מופנות לקטינים לא ישודרו פרסומות למשקאות משכרים. כמו כן, השידור של פרסומות המציגות שתייה בלתי מבוקרת של משקאות משכרים או מרמזות באופן מטרה ששתיית אלכוהול תורמת להצלחה או לאיכות החיים. עוד נקבע כי פרסום משקאות משכרים בדברי דפוס.

בפתח הדיון הבהיר ח"כ יצחק וקנין (ש"ס) כי החוק לא יעבור אם יוגבל הפרסום על יין. ח"כ דנון הציע כי לקראת הכנת החוק לקריאה שנייה ושלישית תבחן הוועדה האם ניתן לבצע אפיון מיוחד ליין, בדגש על השימוש בו לצרכי דת, על מנת לבחון את החרגתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully