וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליבסקינד: "ראש אכ"א מסר למועצת העיתונות דברי שקר"

אמילי גרינצווייג

16.3.2011 / 23:10

האלוף אבי זמיר הופיע היום בפני מועצת העיתונות בדיון שעסק בהפסקת שירות מילואים לעיתונאים וטען כי העיתונאי קלמן ליבסקינד לא ביצע שרות מילואים מאז 2005

ראש אכ"א, אלוף אבי זמיר, הופיע היום בפני מליאת מועצת העיתונות, זאת על מנת לענות על טענותיו של עיתונאי מעריב, קלמן ליבסקינד, לפיה הופסק זימונו למילואים בעקבות פרסום התחקיר על האלוף יואב גלנט.

טענותיו של ליבסקינד קיבלו גיבוי כאשר בעת ראיון רדיו שנערך עם ראש מטה פיקוד דרום לשעבר, תא"ל במיל' צביקה פוגל, הודה פוגל כי ההחלטה להפסקת הזימון של ליבסקינד הגיע על רקע תחקירו על מי שהיה אלוף הפיקוד.

האלוף זמיר טען בדיון כי ההחלטה להפסיק לזמן את ליבסקינד באה על רקע גילו, שהתקרב לגיל הפטור העומד על 40. לדבריו, אין התייחסות במדיניות ונהלי הצבא שמחריגה את אנשי תקשורת: “עשרות אנשי מילואים שוחררו ולא רק קלמן" אמר זמיר "צה"ל מחוייב לנהל את הדברים לפי סדרי העדיפויות שלו ושל מפקדיו.לדבריו, בתחילת מבצע עופרת יצוקה הוצאו צווים לכל החיילים ביחידות הרלוונטיות, כאשר ימים לאחר מכן, כל מפקד קיבל החלטה בגזרתו על ביטול הצווים שאינם חיוניים לצרכי המבצע.

ליבסקינד אמר בדיון כי הוא קיבל צו אשר בוטל לאחר 15 דקות וכי גילו, בעת שקיבל את הודעת הפטור עמד על 38. עוד הוסיף כי שמע מקצינת הקישור של כי היא קיבלה הנחייה, בעקבות תחקיר גלנט, לא לזמנו לימי מילואים. האלוף זמיר התייחס לדבריו של תא"ל פוגל ואמר: תא"ל פוגל הופיע בשמו ואני מופיע כנציגו הרשמי של הצבא. המועצה הזו מבינה באיזו הקשרים אמר תא"ל פוגל את מה שאמר. ברור שהוא אמר אותם בהקשרים של הויכוח שהיה באותה תקופה, ואנו יודעים באיזה צד הוא היה. בדקתי עם בעלי התפקידים הרלוונטיים. מבדיקתי אמרתי מה נכון. מבדיקה שנערכה על ידי אלוף פיקוד דרום וקצינת השלישות של הפיקוד".

האלוף זמיר פנה לליבסקינד ואמר: "על פי הנתונים שמחשב, לא ביצעת שירות מילואים משנת 2005” . על כך התפרץ ליבסקינד ואמר:”זה שקר וכזב, יש גבול לכל דבר. אני מציע לך להזמין את המפקדים שהנם בחיים. אני מצפה לומר אמת.אני לא מבין במחשבים האלו, אבל זה נשמע לי מטורף" גם עורך מעריב, אבי משולם, הצטרף ואמר :"יש פה עובדות לא נכונות שנאמרו לפרוטוקול וצריך לתקנן. צה"ל בסיטואציה לא נוחה במצב הזה וזה ברור. עצם העובדה שאתה לא מתייחס לדברי תא"ל פוגל היא אולי הסיבה ששמה אותך במבוכה אז אתה נצמד למחשב וזה בסדר גמור.

משעזב ראש אכ"א את הדיון אמר ליבסקינד :”הנחתי שאם הוא בא יש לו משהו לומר, האפשרות היחידה שלא חשבתי זה שהוא יאמר של עשיתי מילואים במשל שש שנים. לזה לא ציפיתי".

ליבסקינד אמר לוואלה! ברנז'ה בהמשך לדבריו של זמיר :"הטענה של אלוף זמיר, שמשנת 2005 לא עשיתי מילואים, היא טענת שקר והבל ובתוך כמה ימים אאסוף את כל התאריכים בהם עשיתי מילואים בשנים האלו לא פעמיים ולא שלוש, ואפרסמם. ראש אכ"א מסר היום לנשיאות מועצת העיתונות נתוני שקר, אם לא יחזור בו אתבע אותו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully