וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צאתכם לשלום, שובכם בשלום

אמילי גרינצווייג

24.3.2011 / 14:18

לשכת העיתונות הממשלתית תייעל את הליכי כניסתם ויציאתם של עיתונאים זרים דרך נתב"ג בכדי למנוע תקלות. אורן הלמן: "תקלות שכאלה פוגעות במאמצי ההסברה של ישראל"

בלשכת העיתונות הממשלתית הוחלט ליעל את הליכי הבדיקה של העיתונאים הזרים ביציאה ובכניסה מנמל התעופה בן גוריון ואליו, באופן שיקל על מעברם. במכתב שהעביר ראש הלשכה, אורן הלמן, לכתבים הזרים וכן לדוברי משרדי הממשלה, חברות ממשלתיות ותאגידים ממשלתיים, נכתב כי הוחלט שהגורמים המזמינים את הכתבים יעבירו את פרטיהם לנאמן הביטחון מטעם לשכת העיתונות, יומיים לפני תאריך יציאתם, וכך תוכל חטיבת הביטחון להערך מראש להגעתם ולמניעת עיכובם.

לדברי הלמן, מטרת המהלך היא לשפר ולייעל את הליכי הבדיקה של העיתונאים הזרים ביציאה מישראל, ולמנוע תקלות: "כידוע, תקלות מעין אלה כלפי אוכלוסייה רגישה כעיתונאים, עלולה להביא להתרעמות ולביקורת קשה כלפי מדינת ישראל בעולם ולפגיעה בתדמית ישראל ובמאמצי ההסברה הרבים המבוצעים ברחבי העולם" כתב הלמן.

על פי החלטת לע"מ, יש להעביר את רשימת העיתונאים העוזבים את ישראל דרך נתב"ג 48 שעות מראש, ולא יאוחר מהשעה 17:00 ללשכת העיתונות הממשלתית, כך שניתן יהיה לעדכן את גורמי הביטחון בשדה, שיוכלו להערך מראש להגעת הכתבים ובכך ימנע עיכוב מיותר. במקרה שבו עיתונאים זרים מגיעים לישראל באמצעות חברות התעופה הישראליות יש להעביר את פרטי העיתונאי הזר לפחות 72 שעות בטרם עלייתו למטוס ללע"מ.

בתא הכתבים הזרים ברכו על המהלך: "אמנם, הפתרון הזה אינו מטפל בכל הבעיות הקשורות בבידוק הבטחוני, בעיקר במקרה של צורך במעבר בהול ממקום למקום, תוך פחות מ-48 שעות, אך בהחלט מדובר בצעד חיובי".

בתוך כך, פתחה לשכת העיתונות הממשלתית דף פייסבוק חדש, בו ניתן לקרוא כתבות הנוגעות לפעילותה ולצפות בתצלומים.









טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully