וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תשדירי עמותת אפרת חוזרים לשידור בתחנות הרדיו

אמילי גרינצווייג

28.3.2011 / 11:07

העמותה לעידוד הילודה הגיעה לפשרה עם רשות השידור והנהלת הרשות השניה באשר לנוסח התשדירים. לפני כשנה הופסק פרסום העמותה בכל רשתות הרדיו

תשדיר חדש של עמותת אפרת לעידוד הילודה ישודר ברשתות קול ישראל ותחנות הרדיו האיזוריות. זאת לאחר שהעמותה, רשות השידור והרשות השניה הגיעו לנוסח מוסכם של התשדירים.

בעקבות כך החליט בית המשפט העליון למחוק את עתירת אפרת כנגד הרשות השנייה ורשות השידור שלא איפשרו להשמיע את התשדירים, זאת בעקבות תלונה של ח"כ ניצן הורוביץ (מרצ). ח"כ הורוביץ מחה על שידור התשדירים בקול ישראל ובתחנות הרדיו האזורי שכפופות לרשות השנייה וטען בפניותיו לרשויות כי התשדירים נוקטים בהפחדה ויצירת רגשות אשם תוך ניצול נשים במצוקה. העמותה טענה בעתירתה כי פסילת התשדירים פוגעת בחופש הביטוי וכי לא הוגשה כל תלונה לרשות השניה או לרשות השידור על התשדיר.

יו"ר עמותת אפרת, ד"ר אלי שוסהיים, אמר בתגובה להחלטה: "בית המשפט העליון קבע שלא ניתן למנוע את פעילותה של אגודת 'אפרת' המעוניינת לסייע לנשים להגיע להחלטה מתוך ידיעה, וכן לסייע לנשים ששוקלות לבצע הפלה מתוך סיבות כלכליות. הסיסמא שלנו היא - בגלל כסף לא מפסיקים חיים, ובית המשפט החליט שזכותנו להביא לידיעת ציבור הנשים את דבר קיומנו".

ח"כ ניצן הורוביץ אמר בתגובה :"אשמע את התשדירים לכשיעלו, אם כמו התשדירים הקודמים הם יהיו פוגעניים ובלתי מאוזנים אז נפעל כנגדם. בכל מקרה, לכל הצדדים יש הזכות לחופש הביטוי".

מהנהלת הרשות השניה נמסר בתגובה :"בעקבות פניות שהגיעו לרשות השנייה בנושא התשדיר, הרשות בחנה את התשדיר וקבעה כי אינו עומד במגבלות שהותוו בדין ובפסיקה לעניין תשדירים בנושאים השנויים במחלוקת בציבור. התשדיר עוסק בעניין השנוי במחלוקת בציבור, באופן שאינו אינפורמטיבי במהותו, אלא שיש בו משום העברת מסר של הבעת דעה, וכן 'עדות אישית'. לפיכך, מנכ"ל הרשות החליט להתנות את המשך שידורו בכך שתוכנו ישונה באופן שהוא יכלול הפנייה למספר טלפון או כתובת שניתן לפנות אליה בלבד, ללא הבעת דעה, או 'עדות אישית'. יש להדגיש כי החוק, הכללים ואף הפסיקות בנושא מדגישות את העובדה כי מסוכן מצב בו גופים בעלי ממון ישתלטו על זמן אוויר מסחרי לשם קידום רעיונות בתחומים הנמצאים בדיון אידיאולוגי, רעיוני או במחלוקת חברתית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully