וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החוק האוסר פרסום תמונות נפגעים לקריאה שניה ושלישית

אמילי גרינצווייג

28.3.2011 / 16:57

למרות התנגדות נציגי התקשורת בדיון אישרה ועדת חוקה חוק ומשפט של הכנסת את ההצעה לפיה אין לפרסם תמונת אדם שנהרג או נפצע ללא אישור קרוב משפחה מדרגה ראשונה

ועדת חוק חוקה ומשפט אישררה היום לקריאה שניה ושלישית את הצעת החוק של ח"כ אורי מקלב ומשה גפני (יהדות התורה) האוסרת פרסום תמונתו של אדם שנהרג או נפצע ללא אישור ממנו או מבן משפחתו בקרבה ראשונה, או אם חלפו 20 שנה ממועד פטירתו. ח"כ גפני, הגיש הסתייגות לחוק לפיה ההגבלה לא תחול על שידורים חיים. על פי הצעת החוק, לא יותר פרסום תמונות באופן שניתן לזהות את הנפגע ובנסיבות בהן עלול הפרסום להביאו במבוכה. כאשר החוק מגדיר את הנפגע כמי שסבל מפגיעה גופנית או נפשית עקב אירוע פתאומי ושפגיעתו ניכרת לעין.

נציגי גופי התקשורת בדיון הביעו את התנגדותם לחוק. עו"ד ישגב נקדימון, היועץ המשפטי של חברת החדשות 2 אמר: " התוצאה של החוק הזה כי התערבות ישירה בשיקולי העריכה של גופי התקשורת" עוד אמר נקדימון כי אם החוק כבר היה קיים בעת השידורים מזירת הפיגוע בירושלים, כל הקשורים באותו שידור היו הפוכים לעבריינים פליליים. למה אדם שעושה עבודה עיתונאית צריך להיות נאשם פוטנציאלי?"

גם מזכ"ל מועצת העיתונות, אריק בכר, הביע את התנגדותו לחוק ואמר כי דווקא במקרה פרסום התמונות מזירת הפיגוע באיתמר הוכיחו כלי התקשורת את אחריותם, בכך שלא פירסמו את התמונות והוסיף: "הגבלות מהסוג הזה מתנגדות להלך הרוח של הציבור, אשר בזמן אסונות נצמד למסך. מה שיקרה הוא שאנשים יברחו לצפייה ב-CNN וב-SKY. יש היום כל כך הרבה אלטרנטיבות שאין מה לעשות עם זה. ודווקא אמצעי התקשורת הישראליים הם אחראיים יותר מהזרים".

יו"ר הוועדה ח"כ דוד רותם התייחס לדברים ואמר :"אין לי ספק שהעיתונות היא הדבר הכי אחראי במדינה הזאת, אבל זכות הציבור לקבל שידור איננה עולה על זכויות המצולמים". ח"כ גפני הגיב ואמר :"לא כל העיתונאים אחראים, כמו שלא כל חברי הכנסת אחראים. עיתונאים הם חברה כמו כל חברה אחרת. בכל מקרה אין בחוק כוונה לפגוע בחופש העיתונות. העיתונות תשאר עם החופש שלה. אבל חשוב שכתב צעיר ידע שצריך להתחשב בפרטיות של בן אדם וכבודו גם כשהוא במצב קשה, זה המסר שצריך לעבור".

הצעת החוק תובא להצבעה בקריאה שניה ושלישית במליאה במושב הקיץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully