וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מועצת הכבלים והלווין גבתה ב-2009 מיליון שקל בגין הפרות

אמילי גרינצווייג

29.3.2011 / 12:53

כך על פי דו"ח המועצה לשנה זו. ערוץ 24 עמד לראשונה בכל חובותיו, ואף צמצם מהיקף החובות שצבר. סך כל השקיעו הפלטפורמות והערוצים היעודיים 320 מיליןו שקל

המועצה לשידורי כבלים ולווין גבתה מהגופים שבפיקוחה מיליון שקלים בגין עיצומים, כך על פי דו"ח המועצה לשנת 2009. העיצומים הוטלו בעקבות הפרות בתחום הגנת הצרכן, תוכן שווקי ופרסום אסור, וסימון וסיווג משדרים שלא על פי הכללים. מספר המנויים של חברת HOT בשנת 2009 עמד על 908 אלף מנויים, בעוד מספר המנויים של yes עמד על כ-571 אלף בשנה זו. בשנת 2009 השקיעו הגופים המפוקחים על ידי המועצה: HOT, yes, וערוצים 9, 24 ו-99, 320 מיליון שקלים בהפקות מקור.

בשנת 2009 התקבלו במועצה 2,500 פניות ציבור. מרבית הפניות, כ-52% הופנו לחברת HOT, ושיעור הפניות ביחס לחברת yes עמד על כ-20%. 40% מהתלונות נסובו סביב ענייני כספים, בהם נגבה תשלום מעבר למוסכם, חיובים כפולים, קנסות יציאה ללא הודעה מראש ועוד, מדובר בעליה של 8% מהשנה הקודמת- בעקבות התערבות המועצה בעניין זה 51% מהפונים זוכו על ידי החברות.

גם בתלונות לגבי שידור תוכניות שאינן ראויות וסיווג משדרים חלה עליה של 6% מהשנה הקודמת. עם זאת, חלה ירידה דרמטית בכמות בתלונות התלונות בנושאי שידורי הספורט, בכללן זליגת התכנים בין הערוצים הפתוחים לערוצים בתשלום. כן חלה ירידה בתלונות בנושאי שירות הלקוחות והערמת קשיי ניתוק.

HOT- המצטיינת לשנת 2009

HOT עמדה בשנה זו ברוב רובן של חובות ההשקעה וביצעה השקעות כנגד חובות אשר נצברו עד לשנת 2008. בסך הכל השקיעה HOT סכום של כ-154 מיליון שקלים בהפקות מקור ושידרה 959 שעות הפקה מקומית בשידור ראשוני. מתוך סך ההשקעה הכולל בהפקות מקור הושקעו סך של כ- 116 מיליון שקלים ערוצי הבסיס, סכום הגבוה בכ-47% מחובתה של החברה על פי הכללים.

עם זאת החברה לא עמדה בחובת ההשקעה בהפקות מקומיות בערוצים לגיל הרך, שם השקיעה סכום הנמוך בכ-22% מגובה חובת ההשקעה המוטלת עליה. HOT עמדה גם בחובת ההשקעה בהפקת סדרות דרמה, דרמות מורכבות וסדרי תעודה, ובחובת ההשקעה בסרטי תעודה מורכבים. בהפקות מקומיות בתחומי המדע, המוזיקה, התרבות והאומנות, השקיעה HOT סכום של כ-למעלה משמונה מיליון שקל, סכום הגבוה ב 38% מחובתה. כן צויין בדוח כי במשך שבע שנים ברציפות, HOT עומדת באופן מלא (למעט החריג המזערי האמור) בכל חובות ההשקעה. לחברה נקבעו בשנה זו שמונה הפרות. בנושא חובות הליווי של שידורי הטלוויזיה בכתוביות ושפת הסימנים.

מHOT נמסר בתגובה :" כבית של היצירה הישראלית, אנו גאים להמשיך להוביל ולפרוץ דרך בתחום הפקות המקור ולהמשיך במסורת של עמידה במחויבויות ההשקעה ואף מעבר לכך"

yes- אי עמידה בחובת ההשקעה בערוצי מפיקים חיצוניים

yes עמדה ברוב חובות ההשקעה, תוך השקעת סכומים גבוהים מחובותיה בעיקר בסוגות מורכבות, הכוללות סדרות דרמה וסרטי תעודה. בסך הכל השקיעה החברה בהפקות מקור סך של כ-122 מיליון שקל מתוכם הכירה המועצה בכ-100 מיליון שקל. Yes שידרה 941 שעות הפקה מקומית, כמעט פי 3 מהחובה המוטלת עליה. עם זאת, yes לא עמדה בחובת ההשקעה בערוצי מפיקים חיצוניים והשקיעה סכום הנמוך ב-49% מהחובה בקטגוריה זו, תוך צבירת חוסר של כ- 23 מיליון שקל בקטגוריה. בדו"ח צוין כי הפרה זו תטופל במועצה בחומרה.

Yes השקיעה בערוצי הבסיס כ-93 מיליון שקל, מתוכם הכירה המועצה ב-71 מיליון שקל. החברה לא עמדה בחובת ההשקעה הכללית בהפקות לגיל הרך, לילדים ולנוער והשקיעה סכום הנמוך ב- 16% מהחובה המוטלת עליה. כמו כן לא עמדה yes בחובת ההשקעה בערוצים לילדים, לנוער ולגיל הרך המשודרים בחבילת הבסיס והשקיעה סכום הנמוך ב- 28% מגובה החובה.

עוד השקיעה החברה כ-92 מיליון שקל בהפקת סדרות דרמה, דרמות מורכבות וסרטי תעודה. המועצה הכירה מתוכן ב-76 מיליון שקל, סכום הגבוה ב- 62% מחובתה זו. YES עמדה בחובת ההשקעה בהפקות מקומיות בתחומי המדע, המוסיקה, התרבות והאומנות והשקיעה סכום הגבוה ב- 9% מחובתה בהפקות אלו. לחברה נקבעו בשנה זו חמש הפרות. החברה לא עמדה בחובה ללוות בכתוביות 80% מהמשדרים בערוץ הספורט ובערוץ החיים הטובים בשעות השיא.

מ-yes נמסר: "חברת yes שמחה וגאה כי היא הפיקה מגוון רחב של תכנים עם מספר רב של יוצרים, כותבים ושחקנים במובן העמוק ביותר של המילה פלורליזם ולא הפקידה אותו רק בידי מספר חברות מצומצם. לקוחות yes נהנו וימשיכו ליהנות ממסך עשיר, ומגוון של הפקות מקור yes מציעה פלורליזם אמיתי. סוגיית ההפקות החיצוניות עדיין נמצאת בדיון מול המועצה לרבות היבטיה המשפטיים".

ערוץ 9- הערוץ לא עמד בחובתו לשעות שידור הפקה מקומית

ערוץ 9 לא עמד בשנת 2009 בחובת ההשקעה הכללית בהפקות מקור, בהן השקיע ב-20% פחות מהדרוש, ובחובת ההשקעה בדרמה ותעודה. הערוץ עמד בחובת שידור שעות הפקה מקומית בשידור ראשוני, ואף שידר 141 שעות מעבר לחובתו על פי הרישיון. הערוץ לא עמד שם בחובתו לשעות שידור הפקה מקומית. הערוץ עמד במחויבויותיו לשידור שעות הפקה מקומית בין השעות 16:00-23:00 ואף שידר בהיקף הגבוה בכ- 70% מחובתו. הערוץ עמד במחויבותו בשידור תכניות העוסקות בנושאים המצויים על סדר היום של כלל הציבור בישראל ועל סדר היום של ציבור דוברי הרוסית בישראל, חובות תרגום וחובות שידור חדשות ואקטואליה.

מהערוץ נמסר: "כפי שכבר דווח השקיע ערוץ 9 בשנת 2010 עם סיום המשבר הכלכלי העולמי כשישה מיליון שקלים בהפקות מקור, ובעיקר בסדרת תעודה מגוונות. השקעה זו מכסה את החוסר שנוצר בשנת 2009 ומהווה תשתית לעמידה בכל תנאי המועצה הנדרשים על פי סעיפי הרישיון של הערוץ".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

ערוץ 24- לזכיינית הידד

ערוץ 24 עמד לראשונה בשנה זו בכל חובות ההשקעה הקבועות ברישיונו, ואף צמצם מהיקף החובות שצבר לאורך שנות רישיונו. הערוץ עמד בחובת ההשקעה בהפקות מקומיות בשידור ראשוני ובחובת ההשקעה בהפקות תעודה בנושאי מוסיקה ישראלית ואף השקיע בהפקות תעודה סכום הגבוה ב- 175% מחובתו. כמו כן עמד בחובותיו לשידור תכניות לקידום מוסיקה אלטרנטיבית ובקידום יוצרים ומבצעים בתחילת דרכם. לערוץ נקבעה הפרה אחת בשנה זו.

מערוץ 24 נמסר :"העבודה הקשה, האמונה במוזיקה ישראלית ושיתוף הפעולה הפורה עם המועצה הוכיחו את עצמם. אנו שמחים לעמוד בכל מחויבותנו הרגולטוריות. ערוץ 24 משקיע השקעה חסרת תקדים בתוכן ישראלי מקורי ואף משלים את חובות העבר שלו ובנוסף הגיע להסכמה גם עם ארגוני זכויות היוצרים. יחד עם זאת לצערנו, הפסדי הערוץ בשנה האחרונה בלבד עומדים על כ- 15 מיליון שקל. אנו מקווים כי בזכות המשך ההשקעה העקבית במוסיקה הישראלית נצליח לשפר גם את מצבו הכלכלי של הערוץ ".

ערוץ הכנסת: אי עמידה בחובת שעות שידור ראשוני

על ערוץ הכנסת להשקיע בהפקת התוכניות המשודרות סכום שלא יפחת מ- 84% מהתמורה שמשולמת לערוץ על ידי הכנסת. הערוץ עמד בחובה זו, והשקיע סכום הגבוה ב-3% מהחובה המוטלת עליו. הערוץ עמד בחובה לשדר 24 שעות ביממה בימי חול, כמו גם בחובתו לשדר דיוני סיעות, לשדר תוכנית משפטית וכלכלית שבועית וחובות אחרות.

יחד עם זאת, הערוץ לא עמד בחובת שידור תוכניות ושעות שידור ראשוני ובחובת שידור תוכניות רכש וכן בחובות השידור המוטלות עליו, בין היתר, בהקשר לוועדות, לשידור תוכניות בוקר יומיות, לשידור דיווח חי על אירועים והתרחשויות בכנסת במתכונת אולפן פתוח.

מערוץ הכנסת נמסר :"ערוץ הכנסת החליט לערער על הקביעות הללו של מועצה בטענה שהן נטולות כל יסוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully