וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשת וקשת עתרו נגד מכרז התכניות של החינוכית

אמילי גרינצווייג

31.3.2011 / 14:58

הזכייניות טוענות כי המכרז אינו חוקי ומדובר בחריגה מסמכות החינוכית לשדר אך ורק תכנים חינוכיים. החינוכית הודיע היום כי לא תשדר מבזקי חדשות בשל העלות הגבוהה הכרוכה בכך

זכייניות ערוץ 2, קשת ורשת עתרו היום לבית המשפט המחוזי בתל אביב בדרישה להורות שמכרז שפירסמה הטלוויזיה החינוכית להפקת תכניות ושידורי חדשות אינו חוקי ונעשה בחריגה מסמכותה של החינוכית לשדר תכנים חינוכיים בלבד. הזכייניות העבירו דרישה דומה לחינוכית, אשר בתגובה לו השיבה החינוכית כי המכרז לא יבוטל. החינוכית הודיעה היום כי בעקבות עלות ההפקה של מבזקי החדשות הוחלט שלא להעלותם. לטענת הזכייניות היועץ המשפטי של החינוכית הודיע להן כי המכרז לא יבוטל ולפיכך הוגשה התביעה.

בחודש פברואר פירסמה הטלוויזיה החינוכית מכרז בו קראה למפיקים להציע לה תוכניות מז'אנרים שונים, אירוח, תחקירים, אקטואליה וענייני היום, דוקומנטרי, דרמה, תרבות, לימודי/העשרה, סגנון חיים, מבזקי חדשות ותוכניות לשידור חי לכלל הקהלים, בהם ילדים, נוער, מבוגרים וגמלאים.

בעתירה נטען, כי המכרז מהווה חריגה של החינוכית מסמכות. רשת וקשת, באמצעות עורכי הדין איל רוזובסקי ודן סלע ממשרד צלרמאיר פילוסוף רוזובסקי צפריר טולידאנו ושות', טוענות כי כל החוקים המסדירים את שידוריה של הטלוויזיה החינוכית אוסרים מפורשות על שידורי חדשות במסגרת שידורי הטלוויזיה החינוכית. העותרות גם טוענות בעתירתן כי יוזמתה של החינוכית לשדר חדשות עלולה ליצור מצב שאין לו אח ורע בדמוקרטיות שידורי חדשות הממומנים מתקציב המדינה ונתונים למרותו הבלעדית של שר החינוך, ללא כל פיקוח ציבורי או רגולטורי.

עוד נטען בפניה לבית המשפט, שהמכרז שפירסמה החינוכית אינו דורש שהתכניות שיוגשו לו יהיו חינוכיות. וכי יש במכרז הבחנה בין תכניות המוגדרות "לימוד והעשרה" לבין תכניות מסוגים אחרים, שאין לגביהן כל דרישה שיכללו תכנים חינוכיים. העותרות גם מצביעות על כך שהמכרז לא כולל כל הגבלה על התכניות שיוגשו אליו,
"המכרז חותר להוציא את הטלווזייה החינוכית לחלוטין ממשבצת השידור החינוכי שלשמה היא קיימת, ולהפוך אותה לערוץ טלוויזיה כללי", נטען בעתירה. "מכרז של הטלוויזיה החינוכית שקורא להגשת הצעות לתוכניות שהן באופן מובהק בלתי חינוכיות מהווה חריגה מסמכות, המחייבת את ביטול המכרז".
במכתב ששלח אתמול היועץ המשפטי של החינוכית, עו"ד אביגדור דנן, כתב דנן "בהתאם לקול קורא שפורסם על ידינו, עומדת לנו האפשרות לשקול לשדר בעתיד תכניות מז'אנרים שונים, לרבות תכניות חדשותיות. נכון להיום, אין לנו תכניות קונקרטיות לעשות כן וכך אף צוין מפורשות בקול קורא (...) ברור, כי אם וככל שנחליט לשדר תכנית מז'אנר כלשהו בעתיד, הרי שהדבר יעשה בהתאם להוראות כל דין".

מהטלוויזיה החינוכית נמסר בתגובה :"אין בכוונתו לבטל את המכרז, בעקבות עלויות הפקה גבוהות אין בכוונתנו להפיק את מבזקי החדשות למבוגרים, יש בכוונתו להמשיך ולהעלות לוח ילדים עשיר כולל תוכניות חדשות לילדים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully