וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משחק מכור?

אמילי גרינצווייג

2.4.2011 / 23:40

בגמר התחרות שניהל ערוץ 10 בשיתוף ידיעות אחרונות לבחירת השחקן המצטיין של מכבי תל אביב שונו באופן מפתיע כללי ההצבעה. ערוץ 10: "לא רצינו להפוך לגמר 'האח הגדול'"

מדוע שונה אופן ההצבעה בתחרות שקיימו ערוץ 10 וידיעות אחרונות לבחירת השחקן המצטיין של מכבי תל אביב? בחודשים האחרונים ניהל הערוץ בשיתוף עם העיתון פרוייקט לבחירת השחקן הגדול של הקבוצה בכל הזמנים. בתואר זכה מיקי ברקוביץ', שהתמודד בגמר מול דורון ג'מצ'י.

בחירת השחקן המצטיין התקיימה באמצעות הודעות SMS ששלחו צופי הערוץ במספר שלבים: עם תחילת שידורי היורוליג באוקטובר 2010, הוצגו 64 שחקנים של מכבי תל אביב מהעבר וההווה. השחקנים חולקו לבתים ובכל בית התחרו מספר שחקנים. ההצבעה התקיימה במהלך משחקי מכבי תל אביב ששודרו בערוץ 10, בכל משחק נבחר שחקן אחד שעלה לשלב הבא. לגמר התחרות הגיעו כאמור ברקוביץ' וג'מצ'י. בכל השלבים לא הוגבלה כמות הודעות ה-SMS אותן ניתן היה לשלוח.

גורמים בענף הכדורסל הופתעו לגלות כי דווקא ג'מצ'י הוא זה שהגיע לגמר התחרות, זאת במיוחד על רקע העובדה שג'מצ'י מונה לאחרונה לדוברו של אלי טביב, מבעלי הפועל תל אביב (מהלך שנגדע באיבו). בדרכו לצמרת גבר ג'מצ'י על שחקנים הנחשבים בעלי מעמד בקבוצה, דוגמת אנתוני פרקר. יחד עם זאת, אין עוררין על כך שג'מצ'י נחשב שחקן חזק ומזוהה מאד עם מכבי תל אביב. כששמו של ג'מצ'י אוזכר במשחק האחרון של הקבוצה, כמי שהגיע לגמר התחרות, נשמעו קולות בוז חזקים בהיכל.

עם הגעת הטורניר לשלב הגמר, הוחלט בערוץ 10 לשנות את כללי ההצבעה ולהותירה פתוחה לשלושה ימים. ביום שלישי, עם פתיחת ההצבעות לגמר, לא פורסם כי ישנה הגבלה על כמות הודעות ה-SMS אותן ניתן לשלוח. רק בשלב מאוחר יותר הוחלט בערוץ על הגבלת כמות ההודעות ל-50 מכל טלפון נייד, מהלך מוזר בהתחשב בעובדה שהכנסות הערוץ הן גבוהות יותר ככל שנשלחות יותר הודעות SMS.

לשאלת וואלה! ברנז'ה לגבי השינוי בדיעבד של כללי ההצבעה נמסר מערוץ 10: "בהצבעות קודמות ראינו שהגיעו בכמה מקרים כמות גדולה של הצבעות מאותם מספרי טלפון, וכדי שלא להפוך את גמר השחקן הטוב ביותר של מכבי תל אביב לגמר 'האח הגדול' הוחלט להגביל את מספר ההצבעות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully