וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"יכול להיות שהרגולציה על HOT ו-yes תשנה את פניה"

אמילי גרינצווייג

3.4.2011 / 15:03

היועצת המשפטית של משרד התקשורת נגה רובינשטיין אמרה את הדברים בועידת האינטרנט השנתית של דה מרקר, בהתייחסה לקושי לקיים פיקוח באינטרנט

לא כל העלאה של סרטון ביתי הוא תעודה מורכבת ולא כל בלוגר הוא א.ב יהושע. התכנים האינטרנטיים לא יוכלו להיות כפופים לרגולציה של הטלוויזיה הרב ערוצית יכול להיות שהרגולציה של הטלוויזיה הרב ערוצית תצטרך לשנות את פניה" כך אמרה היום היועצת המשפטית של משרד התקשורת, נגה רובינשטיין בפאנל "אינטרנט 2012" בוועידת האינטרנט של דה מרקר. "יש שני עקרונות ששווה להגן עליהם באינטרנט: הגנת ילדים והפקות מקור. להגנת ילדים יש תוכנות סינון שונות , לגבי הפקות מקור סביר שנהיה בבעיה. בענייני הפרת זכויות יוצרים באינטרנט אנחנו בבעיה גדולה, התוכן הישראלי הוא יקר ערך ולכל שחקן יש תשתית ותוכן והוא לא יודע על מה עדיף להגן. לא שמענו עד היום שחקני תוכן משמעותיים שדורשים הגנה על זכויות היוצרים. זה משהו שדרוש טיפול" הוסיפה רובינשטיין והזכירה כי וועדה של משרד התקשורת דנה בימים אלה בנושא.

דבריה של רובינשטיין עומדים בניגוד לעמדת המועצה לשידורי כבלים ולווין. לפני כחודש וחצי, במסגרת דיון של המועצה בנושא שערוריית יורם זק, עורך "האח הגדול", שפנה בשפה בוטה לאחת ממתמודדות התכנית, החליטה המועצה כי לא ניתן יהיה להפנות משידורי ערוץ 20 לאתר mako אם האתר לא יעמוד גם הוא בהוראות המועצה בנושא מניעת פגיעה במשתתפים. משמעות ההחלטה זו היא כי במקרה ובערוץ ישודרו הפניות לאתר, ובאתר שודר תוכן פוגעני שאינו עולה בקנה אחד יחד עם מגבלות המועצה, יהווה הדבר הפרה, ובכך להשית, הלכה למעשה, רגולציה על השידורים באינטרנט.

גם מנכ"לי חברת הכבלים והלווין, הרצל עוזר ורון אילון טענו כי יש להתאים ולשנות את הרגולציה. מנכ"ל yes רון אילון אמר :"ברור לכולם שרגולציה על האינטרנט בקושי תהייה, וברור לכולם שהתוכן הוא אותו התוכן וצריך לצמצם סמכויות, רק שלא נולד הפקיד שיוותר על סמכותו."מנכ"ל HOT הרצל עוזר אמר :" כל התכנים נמצאים בכל הפלטפורמות, הכבלים והלוויין מפוקחים והאינטרנט לא מפוקח. וחייבים לטפל בזה. אנחנו מוציאים 150 מיליון שקל על הפקות מקור כי אנחנו חייבים, אבל אם אורנג' תחליט שהיא מעלה תכנים באינטרנט והיא לא תהיה מחויבת לדבר.

"הראינו למשרד התקשורת והמועצה איך משדרים באינטרנט, ולהדגמה הקרנו סרט פורנו הסברנו שמחר זה יכול להיות ברשת, כי אין על זה רגולציה. זה הרי אבסורד. אם צריכה להיות רגולציה אז זה פה, ואם אי אפשר אז שחררו אותנו מהרגולציה". עוד אמר עוזר: "אנחנו חברות הטלוויזיה היחידות בעולם שאסור להן לפרסם. כשמתלוננים על המחירים צריך לזכור שבעולם יש פרסום ופרסום מכניס כסף. יש חברות שמרוויחות הרבה מאוד בשוק התקשורת, חברות הסלולר, ויש כאלו שלא מרווחים כלל –yes ו--HOT. מכניסים את ה-DTT, כופים עלינו חבילה צרה ומשיתים עלינו תמלוגים - זו שערוריה".

מודי פרידמן: "HOT ו-yes יצטרכו להיכנס למודל של הליכה יחד"

הדיון עסק בעיקר בהשפעות האינטרנט של שוק הטלוויזיה, וההתאמות הנדרשות עקב השינויים. לכך התייחס מודי פרידמן, מנכ"ל RGE : "ההוצאות על תוכן הן גדולות. עולמות התוכן בעברית ידרשו הגנות, אחרת הם יעלמו. אני לא רואה את עולם הפרסום שיוכל לתמוך בכל חברות התוכן". עוד הוסיף פרידמן: " אסור לחכות שבוקר אחד המציאות תשתנה, צריכת המדיה של ילדים בני עשר שונה משלנו. המשחק שלנו הוא כשחקני תוכן, אנחנו לא יודעים לחיות מפרסום, זה מחייב איזו שותפות ארוכת טווח בין כל השחקנים פה. גם HOT וגם yes יצטרכו לבסס את העולם שלהם וזה מחייב אותם להיכנס למודל של הליכה ביחד".

גם לדברי יו"ר מקאן אריקסון, אילן שילוח, הפרסום אינו הפתרון :" אי אפשר לגנוב את תעשיית התוכן הזו לאורך זמן, אחרת לא יהיה מי שיממן את יצור התוכן. לכן הכניסה של האינטרנט היא קשה ומרתיעה. המודל של ה-VOD והמקס הם תחילתו של המסלול שבו מוצאים דרך לשלם על תוכן ברמה גבוהה". מנכ"ל דפי זהב, ניר למפרט, אמר כי אופן השפעת האינטנרנט על עולמות התוכן הוא כמו צונאמי, לדבריו :"דפי זהב כבר עברה את הגל הראשון והיום אני יכול להגיד ששני שליש מההכנסות שלנו הן אינטרנט, ואנחנו ערוכים בעתיד ל-100% הכנסות מהדיגיטל. הגל השני יבוא הרבה יותר מהר. וזה יגיע לכולם. יו טיוב מהווה איום על מודל הטלוויזיה הקלאסית, בעתיד תהיה תחרות גם מכיוון הרשתות הבינלאומית, אבל ללוקאליות ולהכרה של השוק אין תחליף".

מנכ"ל וואלה! אילן ישועה התייחס לנושא הפאנל ואמר :"האינטרנט לא נותן תעודת ביטוח, מה שהיה לא יהיה. הפתרון הוא התייעלות והגדלת אפקטיביות. פייסבוק לדוגמה יוצר הזדמנות, צריך להבין מה העוצמות. ובכלל, מתחילה לחדור ההבנה למפרסמים כי פרסום באינטרנט יכול לבנות מותגים. התעשייה הזו מבשילה"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully