וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרשות השנייה סרבה להוריד מהאוויר את קמפיין ויקי קנפו

עדי דברת-מזריץ

4.4.2011 / 13:44

רשת שופרסל פנתה במכתב לרשות וטענה כי הצגת דגל ישראל בתשדיר מטעה ואינה חוקית, וכי השוואת המחירים המוצגת אינה תקפה

שבועיים לפני חג הפסח ושבוע אחרי שחשפה את הפרזנטורית החדשה שלה, שופרסל פנתה לרשות השניה בבקשה כי תורה לרבוע כחול, מפעילת רשתות מגה, להסיר את הפרסומת בכיכובה של ויקי קנפו.

במכתב ששלחה לראש אגף פרסומות ברשות השנייה, טוענת שופרסל כי העובדה שקנפו נראית בפרסומת למגה בול שהיא צועדת עם עגלת קניות עליה מתנוסס דגל ישראל היא מטעה: "הצגת דגל הלאום בתשדיר עולה כדי הטעיה, שכן יש בכך כדי לרמוז כאילו השוואת המחירים התבצעה כביכול על ידי גוף רשמי כלשהו של המדינה". עוד נטען כי הדבר מנוגד לחוק הדגל, לפיו אין להשתמש בדגל מדינת ישראל לשימוש מסחרי.

שופרסל יצאה גם נגד טענת מגה בול כי השוואת המחירים, לפיה מגה בול זולה יותר בערים שונות, התבצעה לקראת חג הפסח - כאשר למעשה התבצעה בפורים. לדברי שופרסל, בתשדיר צוין כי הבדיקות נעשו ב-20 עד 22 במארס, משמע חודש לפני חג הפסח - כאשר "עדיין לא עלו למדפי המרכולים מגוון המוצרים לפסח". כמו כן, לדברי שופרסל, מהתשדיר משתמע כאילו מגה בול זולה משופרסל דיל בכל הערים שנבדקו, כאשר הבדיקה נערכה לדברי שופרסל בסניף אחד של שופרסל דיל בכל עיר שמוזכרת ולא בכל הסניפים של שופרסל בעיר.

הרשות השנייה סירבה לבקשת שופרסל, וענתה לה כי מצאה שהתשדירים "עומדים בהתאם לכל דין והינם מאושרים לשידור". כך, לדברי הרשות השנייה, דגל ישראל שבפרסומת הוא חלק מוכר מהופעתה ודימויה של קנפו. בנוגע לתאריך הבדיקה ענתה הרשות השניה כי מהלכים שיווקיים רבים לקראת חג הפסח מתחילים בתאריכים בהם החל המהלך של מגה.

מרבוע כחול נמסר: "דרישת שופרסל להורדת הקמפיין משקפת שוב את דאגתה וחששותיה של שופרסל מהעברת המסר כי סל הקניות של מגה זול יותר. מאז עלייתו של הקמפיין לאוויר הוא זוכה לאהדה רבה".

משופרסל נמסר: "אנו יודעים שהסל של שופרסל דיל הכי זול במדינה, ובהתבסס על סקר הגל החדש שבוצע ב-14 ערים נמצאנו הזולים ביותר בכל אחת מהערים. לא ביקשנו שהקמפיין יורד אלא יתוקן, והטענה העיקרית היא כיצד ניתן לקבוע שהקניות לחג זולות יותר כשהבדיקה נעשתה ללא מוצרי הפסח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully