וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לע"מ: הסיקור בעולם למאמר גולדסטון אובייקטיבי ומספק

אמילי גרינצווייג

4.4.2011 / 16:04

בלשכת העיתונות הממשלתית בחנו את נפח ורמת הסיקור העולמי של מאמרו של השופט גולדסטון והיו מרוצים: למרות עיכוב של כמה ימים בדיווח, הסידור היה אובייקטיבי

הסיקור העולמי של מאמרו של ריצ'רד גולסטון, בו הביע השופט חרטה על חלק מניסוחיו בדו"ח על הנעשה במבצע עופרת יצוקה, הוא סיקור אובייקטיבי, כך עולה מבדיקת לשכת העיתונות הממשלתית לגבי נפח ורמת הסיקור של המאמר.

על פי דו"ח הלשכה, העיתונים המרכזיים בארצות הברית התייחסו למאמר בשלושת הימים האחרונים. הניו יורק טיימס פרסם שתי כתבות בנושא, כמו גם הלוס אנג'לס טיימס. בווישנגטון טיימס כמו גם ב-CNN ומספר אתרי חדשות נוספים בארצות הברית, פורסמה כתבה אחת המתייחסת לנושא.

גם בבריטניה ובאוסטרליה התייחסו לנושא הן ב-BBC בגארדיאן ובדיילי טלגרף הבריטיים ובסידני מורנינג הראלד והאוסטרליאן. מירב סוכניות החדשות המשמעותיות דיווחו על הנושא, עם שלושה דיווחים של AP, שניים של AFP ואחד של רויטרס. התקשורת הערבית התייחסה למאמרו של גולדסטון במאמר מערכת ביקורתי שהתפרסם ב-Khaleej Times, העיתון השני הנפוץ ביותר באנגלית באיחוד האמירויות, וידיעה שעלתה על הנושא ב-Arab News.

במאמרו, שפורסם בעיתון וושינגטון פוסט, כותב השופט גולדסטון כי היום, עם המידע שבידיו, היה כותב דו"ח שונה וכי הבעיה העיקרית במהלך הכתיבה היתה חוסר שיתוף הפעולה של ישראל שמנע מהוועדה פרטים חשובים לגבי המבצע: "אני מתחרט שלוועדה שלנו לא היו את הראיות הנחוצות להסברת הנסיבות, במסגרתן קבענו שאזרחים בעזה סומנו כמטרות, משום שזה היה משפיע על המסקנות שלנו לגבי פשעי המלחמה בהם האשמנו את ישראל" כתב.

אורן הלמן, ראש לע"מ מסר: "לבקשתו של שר ההסברה, יולי אדלשטיין, הכנו את הדוח על נפח ורמת הסיקור העולמי של מאמרו של השופט גולדסטון בוושינגטון פוסט. לאור עיתוי פרסום המאמר, ביום שישי בערב, הסיקור נדחה לימים האחרונים, בשל סוף השבוע בעולם ובישראל. אתמול היה זרזיף של דיווחים, כאשר לשכת העיתונות הממשלתית קיימה תדרוך טלפוני של השר יעלון בהשתתפות בכירי העיתונאים הזרים בישראל. ככלל, הסיקור העולמי היה אובייקטיבי ובהחלט מספק"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully