וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דורנר: "עבריינים יהיו גם במקום שיש בו חקיקה"

אמילי גרינצווייג

12.4.2011 / 17:11

נשיאת מועצת העיתונות התייחסה לריבוי הצעות החוק בנושאים עיתונאיים. ח"כ נינו אבסדזה: "מתחילים בצנזורה קטנה ואיש אינו יודע איפה זה נגמר"

"בכנסת הנוכחית יש מבול של הצעות חוק שתכליתן להגביל את צעדי התקשורת ואת הליך קבלת ההחלטות בהם על מה ישודר ומה לא", כך אמר היום עו"ד ישגב נקדימון, היועץ המשפטי של חדשות 2 בפאנל בנושא תקשורת ודמוקרטיה של מועצת העיתונות ומרכז אג'נדה. נקדימון ציין בין השאר את הצעת החוק האוסרת פרסום תמונות נפגעים שעברה לאחרונה לקריאה שניה ושלישית בכנסת, לאחר אשרורה בוועדת חוק חוקה ומשפט.

חברת הכנסת נינו אבסדזה (קדימה), עיתונאית לשעבר, טענה כי אין מקום לרגולציה בעידן הניו מדיה: "מתחילים בצנזורה קטנה ואיש אינו יודע איפה זה נגמר. אני מתנגדת לעורכים ועיתונאים 'אחראיים' כשמאחורי המילה אחריות נשמע המונח צנזורה עצמית זה דבר לא טוב לחופש הביטוי ולא טוב לדמוקרטיה". ח"כ אבסדזה התייחסה לתקשורת הרוסית ואמרה כי חברות מהגרים תמיד מנסות להיות "צדיקות יותר" ולכן יש בתקשורת הרוסים אלמנטים לאומניים יותר.

נשיאת מועצת העיתונות, השופטת בדימוס דליה דורנר אמרה בסיום הדיון: "ללא עיתונות חופשית אין דמוקרטיה, העיתונות מעצם טיבה מקיימת תפקיד. ברור שאנחנו מתנגדים לרגולציה שלטונית חוץ מהקצוות. אבל בתוך הים הזה באמצע צריכה להיות הסדרה, אתיקה עיתונאית, די שהדברים יתבררו. עבריינים יהיו גם במקום שיש בו חקיקה. כלי האתיקה הוא חיוני לשמירת חופש העיתונות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully