וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היוצרים דורשים לחשוף את היקפי שידור הסוגה העילית

אמילי גרינצווייג

28.4.2011 / 13:43

מנכ"ל הרשות השניה מנשה סמירה: "הפעילות השבועית של הזכיינים עמדה בהנחיות שנקבעו על ידי המועצה. היוצרים יורים מוקדם, מיותר וללא הבחנה"

איגודי היוצרים פנו אתמול במכתב חריף למנכ"ל הרשות השניה, מנשה סמירה, בדרישה לפרסום תוצאות בדיקות שבועיות של היחס בין שידורי תכניות הריאליטי ובין תכניות הסוגה העילית. מדובר בבדיקות אותן התחייבה הרשות לערוך בעקבות החלטת מועצת הרשות השניה להגדיל את מכסת שעות הריאליטי המותרת במקביל להעלאת כמות תוכניות הסוגה העילית שהתקבלה לפני כחמישה חודשים.

על פי ההחלטה יכולות זכייניות הטלוויזיה לשדר עד 10 שעות בידור וריאליטי בשבוע, מול לפחות 12 שעות סוגה עילית בין השעות 19:00 לחצות. יצויין כי בפועל מדובר על יחס של שעת ריאליטי לעומת מינימום 30 דקות סוגה עילית.

"עיון בלוח השידורים בחודשים האחרונים מעלה חשש כבד שזכייני הערוצים המסחריים אכן מיהרו להגדיל את מכסת תכניות הריאליטי בשעות הפריים, אך לא פעלו כנדרש, וכמובטח על ידי הרשות השנייה, להעלאה מקבילה בכמות תכניות הסוגה העלית, ובייחוד תכניות דרמה וסרטי תעודה", כתבו היוצרים במכתבם והוסיפו: "זו התפתחות בלתי נסבלת, שפוגעת בראש ובראשונה בצופה ומהווה לכאורה הפרת התחייבות ציבורית מצד רשות מוסמכת. גידול בלתי פרופורציונלי בכמות תכניות המציאות - האם לכך התכוונה הרשות?! נתמהה".

היוצרים דורשים את פרסום תוצאות הבדיקות מהחודשים האחרונים: "אם תוצאות בדיקות אלו יאשרו את חששנו שהיחס הנדרש אינו נשמר ואף מופר בגסות, לא יהיה מנוס מביטול מיידי של החלטת מועצת הרשות בדבר הגדלת היקף שידורי הריאליטי, וקבלת החלטה חדשה תחתיה של הגדלה של שידורי תכניות הדרמה והתעודה בהתאם להיקף ההפרה לכאורה שנעשתה בתחום הריאליטי בחודשים האחרונים".

מנשה סמירה מנכ"ל הרשות השנייה מסר בתגובה: "בחודשים ינואר- מרץ 2011 שודרו בערוץ 2 כ-52 שעות ריאליטי למול 147 תכניות סוגה עלית (בכל תתי הסוגות). היחס עומד על 1:2.8 לעומת ההנחיה שאפשרה יחס של 1:1.2. היקפי הפקות הסוגה העלית בערוצים 2 ו- 10 נבדקים על ידי הרשות השנייה באופן תדיר ועקבי. תמונת המצב הנוכחית מלמדת על יצירה ענפה והפקה של פרויקטים בהיקף גדול כנגזרת מהמחויבות המכרזית, החוק והכללים. כבר עתה ניתן לציין שהפעילות השבועית של הזכיינים עמדה בהנחיות שנקבעו על ידי המועצה. כידוע, הרשות השנייה אינה פועלת על פי חששות אלא על פי נתונים ועובדות מבוססים. מכתבם של נציגי היוצרים מבטא 'ירי' מוקדם, מיותר וללא הבחנה."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully