וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קשת ורשת משכו את עתירתן בנושא מיקוד הרגולציה

אמילי גרינצווייג

2.5.2011 / 15:01

מיקוד הרגולציה מקל על הזכייניות בחלוקה הפנימית של ההשקעה בתכניות הסוגה העלית. הזכייניות ביקשו להחיל כללים אלו כבר מתחילת 2008, בניגוד לעמדת הרשות השניה

זכייניות ערוץ 2, רשת וקשת, משכו את עתירתן לבג"צ בה ביקשו להחיל את כללי מיקוד הרגולציה רטרואקטיבית מינואר 2008. בדיון שהתקיים היום, המליץ בית המשפט לזכייניות למשוך את העתירה, בה טענו כי יש להחיל את כללי המיקוד, שאושרו סופית בספטמבר 2009, החל מינואר 2008.

הזכייניות צפויות להגיש עתירה נוספת בנושא זה, אם הרשות השניה לא תבטל את ההחלטה להטיל עליהן סנקציות וחובות השלמה עבור שנת 2008. בזכייניות הגיעו להסכמה עם הרשות, לפיה אם אכן תוגש עתירה נוספת בעניין, הרשות לא תטען כי עבר זמן רב מדי עד להגשת עתירה בנושא.

כללי מיקוד הרגולציה נקבעו לראשונה במרץ 2008, אך אושרו סופית בספטמבר 2009. הזכייניות, אשר הגישו את עתירתן המשותפת בנובמבר 2009, דורשת כי הכללים יוחלו באופן רטרואקטיבי, זאת כפי שהתחייבה הרשות בפניהן. דרישת הזכייניות מתבססת על המלצת מנכ"ל הרשות מנשה סמירה שתמך בהחלת הכללים משנת 2008 אולם חוות דעת של היועץ המשפטי לרשות דאז, עו"ד דורון אבני, קבעה כי המועצה אינה מוסמכת להחיל ב-2009 תוקף רטרואקטיבי על הכללים לשנת 2008. כאשר בפועל הוחלו הכללים מינואר 2009.

בהודעה משותפת של רשת וקשת בנוגע למשיכת העתירה נכתב: "בדיון שהתקיים היום בבית המשפט העליון, קיבלו קשת, רשת והרשות השנייה את הצעת בית המשפט, לפיה תמחק העתירה נגד הרשות השנייה בנושא החלה רטרואקטיבית של כללי התכניות לשנת 2009 גם על שנת 2008 ללא צו הוצאות, וכנגד זאת יהיו רשת וקשת זכאיות להגיש עתירה חדשה, זאת במידה והרשות שנייה לא תבטל את החלטתה להטיל על הזכייניות סנקציות וחובות השלמה עבור שנת 2008. עוד נקבע כי הרשות השנייה תהא מנועה מלטעון טענת שיהוי כנגד עתירה כאמור. בית המשפט הביע במהלך הדיון את מורת רוחו מכך שהרשות השנייה הטילה סנקציות לגבי שנת 2008, זאת בעוד קיימת עתירה תלויה ועומדת כנגדה". מהרשות השניה נמסר: "בית המשפט העליון קיבל את עמדת הרשות השנייה שלא להחיל רטרואקטיבית את כללי מיקוד הרגולציה משנת 2008. בית המשפט הדגיש במסגרת הדיון כי עמדת הרשות השנייה הינה מוצדקת ואף מחוייבת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully