וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החינוכית ביטלה המכרז להפקת מבזקי חדשות

אמילי גרינצווייג

7.5.2011 / 23:12

כך הוסכם במסגרת הסדר פשרה בין החינוכית לבין זכייניות ערוץ 2 רשת וקשת. החינוכית התחייבה כי שידוריה, ברובם המוחלט, יהיו בעלי תכנים חינוכיים – לימודיים

הושג הסדר פשרה בין הטלוויזיה החינוכית וזכייניות ערוץ 2 קשת ורשת במסגרת עתירת הזכייניות כנגד המכרז שפרסמה, בחודש פברואר, בו קראה למפיקים להציע לה תוכניות מז'אנרים שונים, ביניהם הפקת מבזקי חדשות בשידור חי.

במסגרת ההסדר, יבוטל החלק במכרז הקורא להפקת מבזקי חדשות וכן מתחייבת החינוכית כי שידוריה, ברובם המוחלט, יהיו בעלי תכנים חינוכיים – לימודיים. יצויין כי יתר החלקים במכרז החינוכית, אשר עניינן בתוכנית אירוח, ילדים, סגנון חיים וכד' אינם מבוטלים. ההסדר יובא לאישור בית המשפט המחוזי בתל אביב, בדיון בפני סגנית נשיא בית המשפט, השופטת שרה גדות.

לפני הגשת העתירה, פנו רשת וקשת לחינוכית והבהירו שהמכרז הוא בחריגה מסמכות. החינוכית, דחתה את הפנייה וטענה כי היא מוסמכת לשדר את השידורים האמורים במכרז. יחד עם זאת הוחלט בחינוכית לבטל את המכרז לשידור המבזקים, לדברי החינוכית, בשל העלות הגבוהה הנדרשת להפקתם.בעקבות זאת, עתרו לבית המשפט רשת וקשת, באמצעות עורכי הדין איל רוזובסקי ודן סלע ממשרד צלרמאיר פילוסוף רוזובסקי צפריר טולידאנו ושות', וטענו כי המכרז פורסם בחריגה מסמכות, שכן לטענתן הטלוויזיה החינוכית אינה רשאית לשדר תוכניות שאינן חינוכיות ובפרט לא שידורי חדשות.

מהטלוויזיה החינוכית נמסר בתגובה :"לא נוכל להתייחס לפרטי הסדר הפשרה עד שלא יקבל תוקף של פסק דין בבית המשפט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully