וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יש תצלומים חינם

אמילי גרינצווייג

7.5.2011 / 23:32

הממשלה תדון בהצעה לא לגבות תשלום עבור שימוש בתמונות מאוסף התצלומים הלאומי שבאחריו לע"מ. שר ההסברה אדלשטיין: "המטרה היא לחשוף את עם ישראל למורשת ולהיסטוריה"

הממשלה תדון מחר בהצעה לפתוח את מאגר התמונות של לשכת העיתונות הממשלתית לציבור הרחב ולגופי התקשורת ללא תשלום. באוצר התמונות הלאומי של לשכת העיתונות הממשלתית יש כ-200 אלף תמונות, משנת 1930 ואילך, אותן ניתן לאתר באמצעות אתר לשכת העיתונות הממשלתית. עד כה, לשכת העיתונות מכרה בין 15 ל-20 אלף תמונות בשנה, לאזרחים, לכלי התקשורת ולגורמים נוספים, בסכום כולל של 400 אלף שקלים, בעלות של 20 שקל לתמונה.

על פי ההצעה שתובא לאישור בישיבה החגיגית של הממשלה לרגל יום העצמאות ה-63, לשכת העיתונות הממשלתית תפעל להתאמת האתר ולהגברת נגישות אוסף הצילומים הלאומי באינטרנט. התקציב ליישום ההחלטה, ככל שיידרש, יובא ממקורותיו הפנימיים של משרד ההסברה והתפוצות.

לדברי שר ההסברה והתפוצות, יולי אדלשטיין: "המטרה היא לחשוף את אזרחי ישראל, כולל העיתונים וכלי התקשורת השונים, בארץ ובעולם להיסטוריה ולמורשת של עם ישראל ושל המדינה. זהו יעד חשוב גם בהיבט ההסברתי וגם בהיבט הערכי, ושינוי המדיניות שהייתה נהוגה עד כה".

מנהל לשכת העיתונות הממשלתית, אורן הלמן אמר: "אני גאה על ההחלטה החשובה הזו. במאגר מצוי אוצר של ממש, שאזרחי ותלמידי ישראל ייחשפו אליו. אנחנו נכנסים לתהליך מהיר כדי לאפשר לציבור להשתמש בתמונות ללא עלות ובכדי להכניס את התמונות הללו למנועי החיפוש באינטרנט. מדובר במהפכה של ממש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully