וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוק יאיר לפיד חוזר

אמילי גרינצווייג

12.5.2011 / 13:58

ועדת חוקה של הכנסת תדון בשבוע הבא בהצעות החוק לצינון עיתונאים, לקראת הכנה לקריאה ראשונה. ח"כ תירוש: "החוק חשוב כדי לחזק את מעמד התקשורת". שקלאר: "זהו חוק לא ראוי"

ועדת חוקה, חוק ומשפט תדון ביום שני הקרוב בהצעות החוק לצינון עיתונאים, לקראת הכנה לקריאה ראשונה במליאת הכנסת. הצעות החוק, של חברי הכנסת רונית תירוש (קדימה) וכרמל שאמה (ליכוד) הידועות בכינויין "חוק לפיד" עברו ביוני האחרון בקריאה טרומית במליאה, ברוב של 32 חברי כנסת. הצעות החוק מהוות תיקון לחוק יסוד הכנסת ומבקשות לקבוע תקופת צינון של חצי שנה, או שנה, לעיתונאים המעוניינים להיבחר לכנסת, זאת בדומה לאנשי צבא ועובדי מדינה עליהם חלה חובת צינון. ועדת השרים לענייני חקיקה החליטה לאפשר לחברי הקואליציה חופש הצבעה בהצעת חוק זו.

וועדת העורכים הביעה את התנגדותה להצעת החוק מכיוון שלטענתה כללי האתיקה הקיימים, הן של התקשיר של רשות השידור ביחס לעובדים והן של מועצת העיתונות, מספיקים על מנת למנוע את הבעייתיות שהחוק מבקש למנוע.

לדברי ח"כ תירוש:"חוק זה חשוב במיוחד כדי לחזק את מעמדה של התקשורת ככלב השמירה של הדמוקרטיה ולא ככלי לקידום פוליטי, ומצטרף לחוקי הצינון האחרים הקיימים לגבי דמויות משפיעות בציבוריות הישראלית כגון צינון לאישי צבא בכירים".

מוטי שקלאר, יו"ר ועדת העורכים אמר לוואלה! ברנז'ה :"זהו חוק לא ראוי שמונע תחרות שווה ונוגד את כל מה שעומד מאחורי חוק יסוד חופש העיסוק. אפשר לטעון כי כל איש בעל השפעה מנצל את מעמדו על מנת למנף את עצמו פוליטית, מה ההבדל בין איש תקשורת לאיש עסקים או אקדמיה?
יתכן ויש מקום לבחון את שאלת המעבר של אנשים מהפוליטיקה לעסקים, לאקדמיה ולתקשורת. הציבור מספיק מבוגר ובשל כדי להבחין בין איש הנתפס בעיניו ראוי לכזה שאינו. ככלל, נראה כי החוק הוא חלק מאובדן האמון של ברוח האדם, זהו חלק מהטירוף בחברה הישראלית במסגרתו הפסקנו להאמין כי אדם מסוגל לפעול לטובת הכלל ולא רק לקידום עצמו".

יאיר לפיד עצמו לא הוזמן להשתתף בדיון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully