וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חזל"ש

אמילי גרינצווייג

15.5.2011 / 11:44

בישיבת הממשלה הוחלט להאריך בשנה את הוראת השעה שתאפשר לגלי צה”ל לשדר חסויות ולחסוך לה הפסד כלכלי כבד. ועדת שרים מיוחדת תדון בהסדרת המצב

הוראת השעה שאפשרה לגלי צה"ל לשדר חסויות הוארכה בשנה, כך הוחלט היום (ראשון) בישיבת הממשלה שנערכה בירושלים. ההחלטה התקבלה במסגרת דיון בערר שהגיש שר הביטחון, אהוד ברק, על החלטת וועדת השרים לדחות את תזכיר חוק גלי צה"ל המסדיר את שידור החסויות ותשדירי השירות בתחנה. עוד הוחלט כי תוקם ועדת שרים מיוחדת בהשתתפות שר התקשורת, משה כחלון, שרת התרבות לימור לבנת ושר הביטחון, אהוד ברק במטרה לדון בהסדרת המצב.

לדברי גורמים בישיבה, ראש הממשלה היה זה שהציע להאריך את ההוראה בשנה, ובתוך כחודשיים יביא שר הביטחון לממשלה הצעה למנגנון, שיהיה בו פיקוח ציבורי על החסויות ובתוך כחצי שנה הוא יביא הצעה להסדרת פעולת התחנה. "התשדירים מופנים למשרתי צה"ל ולציבור רחב מאוד שמאזין לשידורי התחנה הפועלת כתחנה ארצית", אמר בישיבה השר אהוד ברק. "ישנה חשיבות רבה להמשך שידורי גלי צה"ל ואני עומד על קיום ההסדר שתוקפו עומד לפוג". השר כחלון אמר במהלך הישיבה כי "אם בעקבות חוק גלי צהל יפגעו התחנות האיזוריות, נצטרך למצוא הסדר שיאפשר להם להתמודד עם שינוי המצב ברמה הכלכלית".

תוקפה של הוראת השעה, אשר הסדירה את הנושא עד כה, פג אתמול לאחר שוועדת הכלכלה אישרה את הארכתה בשנה אחת למרות בקשת משרד הביטחון שתוארך בשנתיים. כפי שנחשף בוואלה! ברנז'ה, בתקופה האחרונה נערכו בגלי צה"ל לקרב של ממש על מנת להשאיר את ההסדר על כנו זאת מכיוון שהתחנה מכניסה סכום של למעלה מעשרה מיליון שקלים בשנה מתשדירי החסות והשירות.

במסגרת זו, פנו מגישים בכירים בתחנה הצבאית לשרים שונים, ואף ללשכת ראש הממשלה, על מנת לשכנעם לתמוך בערר שהוגש על ידי שר הביטחון. מדובר במהלך בעייתי במסגרתו פונים עיתונאים בכירים, מגישי תכניות אקטואליה בתחנה, אל שרים בממשלה, שאת פעילותם הם מסקרים על בסיס קבוע, ומפצירים בהם לתמוך בתחנה הצבאית.

"הפגיעה בתחנות האיזוריות - קשה ולא צודקת"

"אני חושב שגלי צהל היא תחנה חשובה ושמורה לה זכות קיום. אבל את הכסף צריך לספק משרד הביטחון ולא גופים פרטיים שממנים פרסומות במסווה של חסויות", כך הגיב יו"ר התאחדות תחנות הרדיו האיזוריות, דוד בן בסט. "הרי הנזק הנגרם לתקשורת הארצית והאיזורית הוא לא רק בירידת הפרסומות מגופים אלה, אלא גם של מחירי היצף".

"בנוסף", אמר בן בסט, "הייתי שמח לתקן את הערר של שר הביטחון, הקובע שתחנות הרדיו לא נהנות מפרסומת ארצית ולומר לו שתחנות הרדיו בהחלט נהנות מהפרסומת הארצית ולא רק מהאיזורית, ולכן הפגיעה בנו היא פגיעה קשה ולא צודקת. אני מקווה שמישהו יתעשת במשרד הביטחון ויממן, אם צריך מימון, ולא על חשבון המדיה הארצית והאיזורית. אני רוצה לציין כי מדובר גם בפגיעה ברשות השידור ולא רק בתחנות הרדיו האיזוריות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully