וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יפה ויגודסקי פורשת

אמילי גרינצווייג

15.5.2011 / 12:33

מנכ"לית ערוץ 23 הודיעה לשר החינוך על עזיבתה את התפקיד אחרי שמונה שנים. "כיום אין מי שחולק על חשיבות השידור הציבורי- חינוכי", כתבה ויגודסקי לעובדים

מנכ"לית הטלוויזיה החינוכית, גב' יפה ויגודסקי, הודיעה היום לשר החינוך גדעון סער ולמנכ"ל המשרד כי החליטה לפרוש מתפקידה. הסיבה לפרישה, לדבריה, היא תחושת מיצוי לאחר משונה שנים בתפקיד. ויגודסקי תצא לגמלאות מטעם שירות המדינה ופרישתה תיכנס לתוקף בעוד חודש מהיום.

לדברי הערוץ, ויגודסקי הביעה את רצונה לפרוש מהתפקיד כבר לפני כ-9 חודשים, אך לאור בקשתו של מנכ"ל המשרד, ד"ר שמשון שושני, החליטה שלא לעשות כן. עתה, קיבלו שושני והשר סער את בקשתה.

"מסירותה הרבה של גב' ויגודסקי ופעילותה להפקת תכנים ערכיים–חינוכיים ותרבותיים, קידמו את הטלוויזיה החינוכית ואיכותה", מסר ד"ר שושני, מנכ"ל משרד החינוך, שהודיע גם על מיונה של הגב' דלית שטאובר, מנהלת מחוז תל-אביב במשרד החינוך, כממלאת מקומה של ויגודסקי עד לבחירת מנכ"ל חדש.

"כיום", כתבה ויגודסקי לעובדי הטלוויזיה החינוכית בהודעת הפרישה שלה, "אין מי שחולק על חשיבות השידור הציבורי-חינוכי והטלוויזיה החינוכית נהנית ממעמד בלתי מעורער גם במציאות הרב-ערוצית. זאת לא היתה המציאות לפני 8 שנים, עת נכנסתי בשערי התחנה לראשונה, כאשר התחושה ששררה במסדרונות הייתה כי ימי התחנה ספורים, ועתידה נמצא מאחוריה. אני שמחה כי בפרק הזמן הזה, הצליחה הטלוויזיה החינוכית, הרבה בזכות עובדיה המסורים, למצב עצמה כפנינה של איכות בנוף השידורים הטלוויזיוני במדינת ישראל".

"ניסו לסכל את דרכיי בטענות שונות ומשונות"

כהונתה של ויגודסקי נחשבה לסוערת בחזיתות שונות, בהן המאבק בכוונת האוצר לסגור את התחנה וכן מאבקם של כמה מעובדי הערוץ בויגודסקי. "המאבקים אותם ניהלתי כנגד כוונת האוצר לסגור את התחנה מצד אחד וליישם את 'דו"ח שטרן' מצד שני, היו מאבקים עקרוניים, מתוך הכרה בצדקת הדרך", כתבה ויגודסקי לעובדים. "מאבקים אלה לא היו המאבקים שלי בלבד, אלה היו מאבקים משותפים שלי יחד עם רוב עובדי התחנה, הטלאנטים, משרד החינוך וועדת החינוך של הכנסת, אותם הצלחנו 'להדביק' באמונה שצריך שיהיה ערוץ חינוכי איכותי, ציבורי, בשידור הישראלי".

בהמשך המכתב, התייחסה ויגודסקי למאבקי העובדים בה וכתבה כי "לא ניתן להתעלם מהעובדה כי במשך רוב כהונתי בטלוויזיה החינוכית, היו גורמים בתחנה ומחוצה לה שפעולותיי היו בעיניהם לצנינים, והם פעלו בכל דרך, בטענות שונות ומשונות, על מנת לסכל את דרכי.

"אך לאלה, לא נתתי לקבוע את "סדר יומי" בתחנה, ולא להרתיעני מלבצע את תפקידי לפי צו מצפוני", כתבה ויגודסקי. "היום, בסיומה של תקופה, ברצוני להודות לרוב עובדי התחנה, אלה הרואים בה את ביתם השני, ומשקיעים בה לילות כימים על מנת להצעידה לקראת שיאים חדשים. מי יתן וכוחם ייגבר והטלוויזיה החינוכית תמשיך ותתפתח למקום לו היא ראויה".

ועד עובדי הערוץ סירב להגיב לדברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully