וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניצן חן: "לבחון המגבלות על בעלות צולבת על בעלי עיתונים"

אמילי גרינצווייג

16.5.2011 / 17:04

יו"ר מועצת הכבלים והלווין אמר כי ייתכן וצריך לשנות את הרגולציה, "שנקבעה לפני 20 שנה" לדבריו. האם הדבר ישפיע על המכרז לערוץ החדשות הייעודי?

"יש מקום לבחון את ההגבלות על הבעלויות הצולבות שחלות על בעלי עיתונים, שנקבעו לפני 20 שנה" כך אמר היום (שני) יו"ר מועצת הכבלים והלוויין, ניצן חן, בכנס של חברת עורכי הדין הרצוג, פוקס נאמן בנושא מדיה חדשה לעומת מדיה מסורתית. הדברים נאמרו בהקשר של אפשרויות לדה-רגולציה בשוק התקשורת הרב ערוצית והמסחרית.

בדבריו, התייחס חן לחוקי הבעלויות הצולבות, המונעים מבעלי שני העיתונים הגדולים אחזקה בנתחים מערוצי הכבלים והלוויין ובכללם הערוצים הייעודיים. מדובר בהתבטאות מעניינת נוכח ההשפעה שיכולה להיות לו, בהתקיים הליכי החקיקה הרלוונטיים, על מכרז ערוץ החדשות הייעודי, ובאם אכן יתקבל יאפשר לגופים דוגמת קבוצת ידיעות, הכוללת את העיתון המודפס וכן את אתר האינטרנט ynet.


מכרז ערוץ החדשות הייעודי אמור להתפרסם בקרוב, כשמספר קבוצות בולטות בשוק התקשורת כבר הביעו עניין בהשתתפות בו, ביניהן קבוצת RGE, הנמצאת בבעלותם של אביב גלעדי, אודי רקנאטי ולן בלווטניק. הקבוצה כבר הודיעה על כוונתה להתמודד במכרז ואף מינתה את אבי בר, מנכ"ל ערוץ הספורט עד לאחרונה, להוביל אותה במכרז. מתמודדת נוספת תהיה על פי ההערכות "קודה תקשורת" של רם לנדס, המפיקה את המהדורות המקומיות של HOT. גם חברת "סלוצקי אפיקי תקשורת" של חיים סלוצקי הודיעה כי היא שוקלת התמודדות במכרז על ערוץ החדשות הייעודי. כמו כן, גורמים רבים מעריכים כי גם יצחק תשובה יתמודד במכרז.

רגולציה על תחום הווידאו באינטרנט?

במהלך הכנס דיבר חן על פעילות הצוות המשותף למועצה ולמשרד התקשורת, הבוחן את שאלת הסדרת שידורי הטלוויזיה באינטרנט. לדבריו, הוועדה הוקמה נוכח פניה של גופי התקשורת המסורתית, אשר טענו כי הפער בינה לבין המדיה האינטרנטית הוא בלתי נסבל. ככלל, הסביר חן, הרגולציה צפויה להתבצע על אתרים המתחרים בטלוויזיה ובהם המרכיב האודיו-ויזואלי הוא מרכזי. המאפיינים בהם צריך לעמוד אתר על מנת להיכלל בקבוצה זו הוא התאמתו לקהל הישראלי, השימוש בשפה העברית וכן הצגת פרסומות המיועדות לישראלים באופן הדומה לערוצי הטלוויזיה הרב-ערוצית.

"למיטב ידיעתי, רוב המיזמים באינטרנט בישראל אינם עומדים בקריטריונים הללו" אמר חן. עם זאת, חלק מהאתרים הקיימים עשויים לעמוד בקריטריונים הללו בעתיד, בין אם על ידי פיתוח התשתית הקיימת או באם יוקמו אתרים חדשים, שיספקו תחליף לפלטפורמות הכבלים והלוויין הקיימות.

ההמלצות המסתמנות של הוועדה, שיפורסמו בשבועות הקרובים, הן הסדרה של השירותים הטלוויזיוניים באינטרנט באופן שיספק הגנה על אינטרסים ציבוריים, כגון הימנעות מפגיעה בילדים וכן התחייבות להשקעה בהפקות מקור. היישום ייקבע על ידי צוות שיוקצה לכך לאחר הגשת מסקנות הוועדה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully