וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוק צינון

אמילי גרינצווייג

17.5.2011 / 23:54

ועדת הכנסת הדנה בחוק רשות השידור קבעה כי אדם המבקש להתמנות לחבר במועצת רשות השידור, לא יוכל לעשות כן אם היה פעיל פוליטי במשך שלוש השנים

ועדת הכנסת לעניין חוק רשות השידור קבעה היום כי אדם המבקש להתמנות לחבר במועצת רשות השידור, לא יוכל לעשות כן אם היה פעיל פוליטי במשך שלוש השנים שקדמו למועמדותו. הוועדה, בראשות ח"כ כרמל שאמה-הכהן, בה חברים חברי כנסת מועדות הכלכלה והחינוך של הכנסת המשיכה בדיונים להכנת החוק לקריאה שנייה ושלישית, אולם דחתה את הדיון המרכזי בנוגע לאופן מינוי יו"ר המועצה, שתחליף את מוסדות הרשות הקיימים כיום, ואת חבריה.

לפי הצעת החוק, השר האחראי על רשות השידור ימליץ לממשלה למנות יו"ר ומועצה בת 13 חברים לרשות השידור. היו"ר עליו ימליץ השר ימונה מבין שלושה מועמדים שתציע ועדת האיתור. כמו כן ימליץ השר לממשלה למנות 13 מועמדים לכהן כחברי המועצה, מתוך רשימה של 27 מועמדים שתציע ועדת האיתור.

הוועדה דנה בסעיף נוסף, העוסק באיסור קיום זיקה אישית, עסקית או פוליטית בין מועמד לחברות במועצה לשר משרי הממשלה, שנועד כדי לשמור על עצמאות רשות השידור ולחזק את אמון הציבור בה. יו"ר ועדת החינוך ח"כ אלכס מילר הציע להרחיב את הסעיף ולקבוע כי האיסור יהיה גם על כל זיקה מפלגתית אחרת. הוועדה קיבלה את הצעתו וקבעה כי לא ימונה למועצה מי שיש לו זיקה אישית, עסקית או שבשלוש השנים שקדמו למועמדותו היה פעיל בחיים הפוליטיים. נציגי הממשלה התנגדו לשינוי והודיעו כי הממשלה שומרת לעצמה את הזכות להגיש הסתייגות לסעיף.

כמו כן אישרה הוועדה סעיפים הנוגעים לתפקידי המועצה, הגשת הדוחות הכספיים, סדרי עבודת המועצה וישיבותיה וסעיפים נוספים. הוועדה קבעה כי חברי המועצה ימונו לכהונה אחת בלבד בת ארבע שנים. עוד נקבע כי כל שינוי שתעשה המועצה במספר ערוצי השידור או רשתות השידור יעשה באישור השר וועדת הכלכלה. נציגי הממשלה הביעו התנגדות לצורך באישור של ועדת הכלכלה והודיעו כי הממשלה שומרת לעצמה את הזכות להגיש הסתייגות לסעיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully