וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לילה כלכלי" ו"תכנית חיסכון" לא יוכרו כתעודה

אמילי גרינצווייג

19.5.2011 / 12:22

כך החליטה הרשות השניה. בחדשות 2 מתכוונים לערער. היוצרים שיבחו את ההחלטה: "תעודה היא ז'אנר רציני ומוגדר ואי אפשר לשחק בו כמטבע עובר לסוחר"

התוכניות הכלכליות, "לילה כלכלי" ו"תוכנית חיסכון" לא יוכרו יותר כתוכניות תעודה. ועדת הטלוויזיה של מועצה הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו בראשות יעקב שחם, החליטה לאחר דיון ממושך, לבטל את ההכרה בתכניות אלה כדוקומנטריות החל מחודש יולי 2011 זאת בהתאם להמלצת הנהלת הרשות.

חברי הוועדה הדגישו כי התכניות אכן השתפרו במהלך שנת 2011 והינן ראויות ומוצלחות אך אינן עומדות באופן מלא בהגדרה של תכניות תעודה, בין היתר בכך שאינן נותנות מענה לקריטריון של יצירת חייץ בין תכנים אקטואליים לתיעודיים.

ההחלטה על ההכרה התקבלה בשנה שעברה. בחודש אוגוסט 2010 אישרה הרשות את ההכרה ב"תכנית חיסכון" כתכניות תעודה ובדצמבר 2010 אישרה את ההכרה ב"לילה כלכלי" למספר חודשים. החלטת הרשות השניה היתה שנויה במחלוקת והרשות ספגה ביקורת קשה בנושא, בין היתר מאיגודי היוצרים.

איגודי היוצרים ברכו על החלטת הרשות השניה. מהאיגודים נמסר: "זוהי החלטה מוצדקת מאין כמותה שמבטלת עוול מקצועי קשה עליו התריעו היוצרים. מבלי לפגוע כלל בכבודן ובמקומן של התכניות הכלכליות, ההחלטה החדשה מדגישה את מה שהיה ברור מאז ומעולם: תעודה היא ז'אנר רציני ומוגדר ואי אפשר לשחק בו כמטבע עובר לסוחר. ההחלטה של וועדת הטלוויזיה תיטיב עם היצירה ובעיקר עם הצופים".

מחדשות 2 נמסר בתגובה :"הצטערנו לשמוע על ההחלטה וכלל לא הוזמנו לדיון. בכוונתו לערער על ההחלטה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully