וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מליאת רשות השידור נגד מגישי רשת ב' וערוץ 1

אמילי גרינצווייג

23.5.2011 / 17:59

המליאה עסקה באיזון בשידורים. במהלך הדיון עלו טענות לפיהן מגישי הרדיו והטלוויזיה בהם אריה גולן וגאולה אבן מביעים את דעתם בזמן השידור. נמרוד לב: "אני שומע ברדיו רק צד אחד"

מליאת רשות השידור קיימה היום דיון סוער בו הועלו טענות רבות מצד חברי המליאה על כך שמגישים ומנחים ברשות, הן בתחנות קול ישראל והן בערוץ 1 מביעים את דעתם במהלך השידור. חברים במליאה טענו כי מדובר בהבעת דעה ורק לצד אחד של המפה הפוליטית וציינו את שמם של גאולה אבן, עודד שחר, ירון דקל ואריה גולן. "כל פעם שאני פותח את הרדיו או הטלוויזיה אני מעביר כי אני שומע רק צד אחד וזה לא מתאים לי" אמר חבר המליאה, הזמר נמרוד לב. חברת מליאה אחרת התייחסה לשידורים ככאלו המייצגים את "מדינת תל אביב". עוד טענו חברי המליאה כי לא נכון שעובדי רשות השידור יפרסמו מאמרי דעה בעיתונים.

המליאה דורשת ממנכ"ל הרשות שקלאר להגיש הצעה אופרטיבית, שתדגים כיצד לממש את עקרונות מסמך נקדי ולאסור על שדרי הרדיו והטלוויזיה להביע דעות בשידור.

יו"ר אגודת העיתונאים בירושלים, דני זקן התריע מפני פגיעה בחופש העיתונות ואמר :"אין לתת קווים מנחים או להגביל בצורה כלשהי את העיתונאים" זקן הגן על דקל וגולן ואמר :"מדובר בשניים מהעיתונאים הטובים והמקצועיים ביותר, צריך לבחון אותם רק מבחינה מקצועית". בתגובה אמר חבר המליאה, הזמר קובי אוז: "אין כוונה לתת קווים מנחים אלא רק לדאוג שישמע קולם של כל הזרמים בציבור".

מדובר בדיון נוסף על איזון השידורים ברשות, לאחר שלפני כחודש, כפי שפורסם לראשונה בוואלה! ברנז'ה, החליטה מליאת רשות השידור לאכוף את הסעיף במסמך נקדי העוסק באיזון מיידי בשידורי הטלוויזיה והרדיו, זאת בניגוד לאיזון הרוחבי שהונהג ברשות בשנים האחרונות.

מבקר הרשות, אלישע שפיגלמן הסביר את המצב הקיים, לפיו אמנם לפי מסמך נקדי אמנם אסור להביע דעה, אבל בפועל, בעקבות השינויים והתחרותיות בעולם התקשורת הוחלט להתאים את ההנחיות, והוחלט כי יש להבחין בין הבעת דעה ביומנים ודיווחים חדשותיים שהיא אסורה, לבין הבעת דעות בתוכניות אישיות, הבנויות סביב המגיש – בהן הדבר מותר.

מרשות השידור נמסר בתגובה: "מבלי להתייחס לשמות כאלו או אחרים, יו"ר הרשות יזם דיון בנושא הבעת דעות אישיות של שדרנים בתוכניות רשות השידור והזמין לדיון את ההנהלה ואת יו"ר אגודת העיתונאים. היה זה דיון ראשוני במטרה לגבש את מדיניות מוסדות הרשות בנושא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully