וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערוץ 10 ישדר סרט על פרשת קו 300

אמילי גרינצווייג

24.5.2011 / 10:19

את הסרט, הנמצא בימים אלו בשלבי עבודה, יוצרים העיתונאי גידי וייץ והבמאי לוי זיני. היוצרים עתרו נגד משרד המשפטים המסרב לספק את חומרי החקירה מהפרשה

העיתונאי גידי וייץ, הבמאי לוי זיני המפיק מוש דנון ועו"ד נדב עשהאל, יוצרים ומפיקים עבור ערוץ 10 סרט תיעודי על פרשת קו 300. הסרט עוסק בהיבטי הפרשה, כאשר במרכזו ניצבים שלושת בכירי השב"כ : ראובן חזק, רפי מלכא, ופלג רדאי שחשפו את הפרשה ופרשו מהשירות. הסרט מיועד לשידור באוגוסט השנה.

היוצרים הגישו בשבוע שעבר עתירה לבית המשפט העליון נגד משרד המשפטים, זאת בדרישה שיועברו אליהם המסמכים המצויים בידי המשרד והקשורים בפרשה הכוללים את תיקי הראיות וההקלטות של שלושת אנשי השב"כ, שנכללו בתיק החקירה של המשטרה מחקירתה את הפרשה בשנת 1986. וייץ עצמו כבר הגיש בקשה לקבלת המסמכים, אולם בקשתו נדחתה.

בעתירה שהוגשה על ידי עשהאל, מדגישים העותרים כי ישנו צורך במסמכים על מנת להציג את התמונה המלאה והמדוייקת של הפרשה וכי במידה ויהיה רצון לעשות בחומרים שימוש עיתונאי הוא יעשה מתוך נכונות להימנע מפגיעה בפרטיותם של המעורבים בפרשה ששמם אינו ידוע, ובכפוף לצנזורה. עוד טוענים השלושה כי הסיבה לדחיית בקשתם היא כי הנחקרים אשר שיתפו פעולה עם החקירה עשו כן מתוך הבטחה כי החומרים לא יתפרסמו בפומבי.

"חשיבותה הציבורית של הפרשה היא מן המפורסמות... קווי המתאר הכלליים של הפרשה ידועים, אולם בפירוש לא הפרטים. בוודאי שהציבור לא זכה לפרספקטיבה ראויה לשמה כלשהי, על עומק התהומות אליהם התדרדר ודרדר שב"כ את עצמו, את הצבא, את המערכת הפוליטית, את מערכת המשפט, את הביטחון הלאומי ואת שלטון החוק.....שנים רבות חלפו והגיע הזמן לספר את הסיפור המלא" כותבים העותרים ומסכמים "זה מקרה קל. אין ולו אינטרס לגיטימי אחד העומד אל מול זכותם המובהקת לקבל לידיהם את החומרים".

ממשרד המשפטים לא נמסרה תגובה. מערוץ 10 אישרו את הפרטים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully