וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדי גלי צה"ל מתארגנים לפעולה

אמילי גרינצווייג

25.5.2011 / 14:51

בישיבה שהתקיימה בביתו של מגיש "בוקר טוב ישראל" מיכה פרידמן הועלה חשש מפני הקמת ועדת שרים שתבחן את עתיד התחנה. שר התקשורת התייצב לצד התחנה

עובדי גלי צה"ל מלכדים שורות: אתמול השתתפו כמה עשרות מעובדי התחנה בישיבה שהתקיימה בביתו של מגיש יומן הבוקר, מיכה פרידמן, על מנת לדון במצב האירועים בתחנה מאז הודעת שר הביטחון, אהוד ברק על הדחתו של מפקד התחנה יצחק טוניק.

העובדים, אשר הביעו לא אחת את חששם מפגיעה בעצמאות התחנה והחופש העיתונאי בה, מבקשים כעת להתארגן ובשלב הראשון, לדברי אחד מהם: "לאסוף ולהעריך את המידע הקיים – על מנת לראות עם מה עלינו להתמודד". אחד החששות אותם ציינו בתחנה הם מהקמתה של וועדת השרים המיוחדת שתדון בעתיד גלי צה"ל, עליה הוחלט בישיבת הממשלה בה הוארכה הוראת השעה המאפשרת את שידורי החסויות והתשדירים בתחנה. בתוך כך התייחס הבוקר שר התקשורת משה כחלון לנושא. בתחרות קקטוס הזהב של עולם הפרסום אמר השר כחלון: "לא אתן שיסגרו את גל"צ, ואעשה הכל כדי שתמשיך להתקיים".


מרבית החשש של עובדי התחנה הופנה עד כה כלפי פגיעה אפשרית בתכניות האקטואליה, אולם יש החוששים גם מפגיעה במעמדן של תכניות אחרות בתחנה. גלעד אמיליו שנקר, מנהל הפיתוח של התחנה בארבע השנים האחרונות, אמר לוואלה! ברנז'ה: "אני מרגיש סכנה גדולה לתכנים המיוחדים שקיימים בגלי צה"ל. הצלחנו להביא לידי ביטוי דברים שלא היה להם סיכוי בתקופה אחרת, או תחת מפקד אחר. שנקר מונה מספר תכניות ייחודיות בתחנה כגון "יש עם מי לזמזם" עם בני בשן, “חיים אחרים" עם ערן סבאג, כמו גם משדרים חד פעמיים כגון 20 שנה לשידור התכנית "משפחת סימפסון": “טוניק נתן חופש יצירתי שלא ראיתי באף גוף תקשורת אחר", אומר שנקר ומתייחס גם למינוי של מפקד תחנה חדש: “המפקד החדש שיגיע צריך להיות מודע לדי אן איי המיוחד של התחנה, הוא מאוד רגיש וכל נגיעה בו יכולה להיות הרסנית ממש".

שנקר התייחס גם לטענות בדבר לחצים שהופעלו על אנשי התחנה ואמר: ”מהבחינה הזו היינו מאוד מוגנים. מעולם לא קיבלתי טלפון אחד ממפקד התחנה שאומר לי להוריד משהו משידור. טוניק אפשר העלאה של תוכניות סאטיריות כמו טייכר וזרחוביץ' וגורי אלפי ועינב גלילי – בהן ברור שיצחקו על ראש הממשלה – מהבחינה הזו הרגשנו שגלי צה"ל היא מקום נהדר להיות בו, והחופש שקיבלנו הוא לא מובן מאליו, לא בכלי תקשורת עצמאי ולא בציבורי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully