וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשות השידור לא תגבה אגרת אינטרנט

אמילי גרינצווייג

26.5.2011 / 14:57

למרות דרישת יושב ראש רשות השידור, דחתה ועדת הכנסת הדנה בחוק הרשות החדש את הסעיף ,שדרש לגבות אגרה על צפיה שלא דרך הטלוויזיה

הוועדה המשותפת לוועדות הכלכלה והחינוך של הכנסת, שדנה בחוק רשות השידור, החליטה לא לקבל את ההצעה להטיל אגרה על האפשרות לצפות בשידורי טלוויזיה, גם שלא באמצעות מקלט טלוויזיה, שהופיעה בהצעת החוק המקורית. מדובר באפשרות להטיל אגרה על מחזיקי מחשבים נייחים, ניידים, סמארטפונים וכדומה. על פי הצעת החוק השינויים בהרגלי הצפייה הצדיקו אגרה שכזאת.

יו"ר הרשות, אמיר גילת אשר תמך בסעיף זה אמר: "זה חוק צופה פני עתיד. כיום האגרה נגבית רק ממי שיש לו מקלט טלוויזיה. העולם עבר לשידורים טכנולוגיים מתקדמים והפצת התכנים נעשית באמצעים טכנולוגיים והחוק צריך תת מענה לזה". ח"כ נחמן שי השיב: "הלוואי שהיצירתיות שמפנים לחקיקה הזו תופעל גם בשידורי הרשות. טלוויזיה היא טלוויזיה היא טלוויזיה, ביום שיגיעו למסקנה שהמכשירים השונים תפסו את מקומם, אז תביאו את התיקון".

האחריות על קביעת דרוגים תעבור לידי שר האוצר

עוד הוחלט בדיון כי תנאי ההעסקה והדרוגים של עובדי הרשות יקבעו על ישי משרד האוצר. גורמים ברשות הביעו חשש כי לא מדובר בחוזים מיוחדים ל"טאלנטים" בלבד, אלא כי הדבר יגלוש גם לכלל המינויים ברשות. אסף אפרתי, נציג וועד עיתונות הפקה אמר :”אם מחר המועצה מחליטה לשכור את שירותיו של תחקירן על עבודת משרד האוצר, יש בכוחו של שר האוצר למנוע את ההתקשרות הזו על ידי קביעת גובה השכר. אתם מחזירים את הידיים החיצוניות לרשות השידור ומונעים ממנה לעבוד". עד כה המינויים המיוחדים ברשות נעשו בהתייעצות עם השר, אך לא נדרש אישורו.

יצויין כי בדוח המבקר האחרון הובעה ביקורת חריפה על הליך המינויים בחוזים מיוחדים ברשות השידור.עוד אישרה הוועדה כי כהונת מבקר הפנים ברשות תוגבל לשש שנים, זאת טענות של נציג לשכת מבקרי הפנים שטען כי הדבר איננו מקובל ח"כ ישראל אייכלר, אשר תמך בהגבלה אמר :"עלול להיות שהמבקר יהפוך לדיקטטור, ראוי להגביל גם את כהונתו, כמו בעלי תפקידים אחרים ברשות". עם זאת, יו"ר הוועדה, ח"כ כרמל שאמה, אליו הצטרף ח"כ נחמן שי הגישו רביזיה בעניין.

קולות מן העבר

החוק יקבע עוד כי תעריפי ארכיון רשות השידור יקבעו על ידי מועצת הרשות, אך יקבעו בהתחשב בעקרון העלות ללא רווח. זאת לאחר שהיוצרים הביעו את מחאתם על התעריפים הגבוהים של חומרי הארכיון. אורי רוזנווקס, יו"ר פורום היוצרים הדוקומנטריים אמר בדיון: "הארכיון הזה הוא בעל ערך לאומי, אבל בפועל מה שקרה שם, בגלל שלא הושקעו האמצעים הנכונים במהלך השנים, אלפי חומרים הלכו לאיבוד לעולמי עד. לא יתכן שרשות השידור מסמלת סמן קיצוני בכל ענייני המחירים. הרשות צריכה להנגיש את החומרים לציבור וליוצרים, וזה צריך להתבטא בתמחור. העלויות הגבוהות של חומרי הארכיון מונעות את הפצת התוכן הזה, זה משאב לאומי וזה לא יכול להיות מקור לרווח".

בילי סגל, מנהלת ארכיון רשות השידור ציינה בדיון: "הוועד המנהל הקודם אישר את המחירים והתעריפים והם נקבעו לפי ממוצע תעריפים של ערוצים ציבוריים בעולם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully