וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מורשת השידור הציבורי

אמילי גרינצווייג

29.5.2011 / 15:55

הממשלה החליטה היום להקצות שלושה מיליון שקלים, מתוך תקציב תכנית מורשת, לבניית תשתית להצלה והנגשה של ארכיון רשות השידור

שלושה מיליון שקלים יוקצו לפיילוט לבניית תשתית להצלה והנגשה של ארכיון רשות השידור, כך הוחלט הבוקר בישיבת הממשלה. מדובר על תקציב שיינתן לרשות מתוך תקציב תכנית מורשת של הממשלה להעצמת תשתיות מורשת לאומית. הליך הדיגיטציה כולו צפוי לעלות כ-40 מיליון שקלים, כאשר בהמשך תבחן אפשרות של המשך העברת מימון לרשות במסגרת התוכנית.

בדברי ההסבר להחלטה נכתב: "בארכיוני הרדיו והטלוויזיה של רשות השידור אצורים חומרי מורשת מדינת ישראל והעם היהודי. הצלת החומרים המרתם לקבצים דיגיטליים והנגשתם לציבור הנה ערך לאומי"

בדיון האחרון שקיימה וועדת הכלכלה והחינוך בהצעת חוק רשות השידור החליטה הוועדה כי תעריפי ארכיון רשות השידור יקבעו על ידי מועצת הרשות, אך יקבעו בהתחשב בעקרון העלות ללא רווח. בארכיון הרשות מתקיימים בימים אלו שני תהליכי דיגיטציה מקבילים, האחד של שירים, הנעשה בשיתוף פעולה עם בית הספרים הלאומי והשני של שעות הקלטה של הרדיו הנעשה בשיתוף פעולה עם אוניברסיטת הרווארד. במסגרת שיתוף פעולה עם אוניברסיטת הרווארד יועברו 80 אלף שעות שהוקלטו מלפני קום המדינה לפורמט דיגיטלי. ביצוע ההליך החל בחודש ינואר כאשר עד כה עברו את ההליך כ-7000 שעות הקלטה. שעות ההקלטה מאוחסנות בדיסק קשיח אך טרם נקנה ציוד המיועד לאחסון, חיפוש ושימוש בו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully