וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"יונית לוי שגתה כאשר ערבבה בין דיווח חדשותי לבין פרשנות"

אמילי גרינצווייג

2.6.2011 / 16:30

כך אמר יו"ר ועדת הטלוויזיה ברשות השניה בדיון שהתקיים בנושא התבטאות מגישת חדשות 2 בזמן נאום נתניהו. המועצה תדון בדברים לאחר קבלת המלצה מהדרג המקצועי ברשות

יונית לוי שגתה כאשר ערבבה בין דיווח חדשותי לבין פרשנות. אפילו החוק יוצר הבדלה בין השניים ומחייב ליצור הפרדה בין החלק החדשותי לפרשנות", כך אמר יו"ר ועדת הטלוויזיה יעקב שחם בפתח הדיון שקיימה הוועדה עקב התבטאותה של לוי בזמן נאום נתניהו בקונגרס. עוד אמר שחם: " לא היתה לי כל בעיה אם יונית היתה משדרת את הדברים כמו שהם, ללא פרשנות ולאחר השידור היה נערך פאנל עם פרשנים. ערבוב של החדשות יחד עם הפרשנות יכול להביא לכך שהצופה או המאזין יוטעה". שחם גם אמר כי נציב קבילות הציבור ברשות שגה כשאמר שאסור לרשות השניה להתערב בנושא.

חברת המועצה מרב אלוש לברון אמרה בדיון: "אין מקום לטעון טענה כנגד ההתערבות של יונית לוי בנאום ראש הממשלה. כל המהלך הזה הוא חלק משיח ממלכתי מיושן שאין לו מקום בשיח החדשותי היום. מאוחר יותר אמרה אלוש לברון לוואלה! ברנז'ה :"נאום ראש הממשלה בקונגרס היה אירוע חדשותי חשוב והסיקור שלו הוא בחשיבות הציבורית הכללית שלו, ולא במעמדו הממלכתי המקודש של ראש הממשלה. בה בעת, המרחב החדשותי שבתוכו יונית לוקחת חלק הו לא מרחב סטרילי. יש בו דיווחים, פרשנות עמדות וכל אלו ביחד מהווים שיח ציבורי, חדשותי, דינמי וזורם. מהטעמים האלו ההתערבות של יונית לוי בנאום ראש הממשלה, אינה הבעיה אלא דווקא ההתערבות של הרשות השנייה כגוף מפקח". המועצה החליטה לקיים דיון נוסף בנושא לאחר שתתקבל חוות דעת מהנהלת הרשות השניה.

קבלו דחייה

המועצה דחתה את ההחלטה על צירוף החברים החדשים לוועדות הרשות השניה, עד לקבלת נייר עמדה של היועצת המשפטית של הרשות בנושא. מספר חברי מועצה הודיעו אתמול על כוונתם להצביע נגד צירופו של חבר נוסף לוועדת הטלוויזיה זאת עד שלא תאוייש מליאת הרשות השניה במלואה. מאז עזיבתם של אמנון נדב ושי בזק את המועצה, מתפקדת מליאת הרשות בהרכב של 13 חברים וזאת למרות שבחוק היא מוגדרת כמועצה בת 15 חברים.

חבר המועצה אייל דה פאו, המשמש גם כיו"ר ועדת הכספים, הוא חבר המועצה אשר עתיד להצטרף לוועדה. המתנגדים טענו כי צירוף חבר נוסף לוועדה תחזק את המגמה בה הופכת ועדת הטלווזיה, בראשותו של יעקב שחם, ל"מיני מועצה" בתוך המועצה. במסגרת זו, ציינו החברים, כי כבר היום מעביר יו"ר המועצה, אילן אבישר, את התכנים המשמעותיים לדיון בוועדת הטלוויזיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully