וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפטנים בכירים לברק: "פיטורי טוניק אינם חוקיים"

הדס ריבק

9.6.2011 / 10:53

במכתב לשר הבטחון טוענים החותמים כי החלטתו של שר הביטחון מקעקעת את מעמדה העצמאי של גלי צה"ל ומקנה לשר השפעה אסורה על שידורי התחנה, בניגוד לחוק

נשיאות המכון הישראלי לדמוקרטיה וקבוצת מרצים למשפטים בהם דיקנים בפועל או בעבר של פקולטות למשפטים, פנו במכתב לשר הביטחון בדרישה לבטל את פיטוריו של מר יצחק טוניק, מפקד גל"צ. לדברי החותמים, החלטתו של שר הביטחון מקעקעת את מעמדה העצמאי של גלי צה"ל ומקנה לשר השפעה אסורה על שידורי התחנה, בניגוד לחוק.

במכתבם לשר הביטחון מסבירים החותמים כי עצמאות גלי צה"ל בשידוריו מפני התערבות המערכת הפוליטית, נקבעה בחוק רשות השידור; וכי עצמאותו של מפקד גלי צה"ל, שהוא גם העורך הראשי של שידורי התחנה, היא תנאי הכרחי לשמירה על עצמאות התחנה ועל מעמדה.

החותמים בהם פרופסור מרדכי קרמניצר, פרופסור אוריאל פרוקצ'יה פרופזור אורנה בן נפתלי ואחרים מדגישים כי שר הביטחון הוא פוליטיקאי בכיר, ולכן בעל אינטרסים ברורים בתוכן שידורי החדשות והאקטואליה של גלי צה"ל. אם שר הביטחון יכול לפטר את מפקד גל"צ ללא הנמקה, ללא טעמים מיוחדים, ובאמצע התקופה המקובלת לכהונה כזו, התוצאה היא אובדן כל עצמאות של מפקד גל"צ כלפי שר הביטחון. שום אדם אינו עצמאי כלפי מי שרשאי לפטר אותו בכל עת ומכל טעם. אובדן עצמאות מפקד גל"צ שהוא גם העורך הראשי שלה, כלפי שר הביטחון, משמעו אובדן עצמאות התחנה כולה. תוצאה זו, מדגישים החותמים, היא בלתי חוקית, שכן היא נוגדת את עקרון עצמאות גלי צה"ל בשידוריה, כפי שזו נקבעה בחוק רשות השידור.

ממשרד הביטחון נמסר בתגובה לדברים: "שר הביטחון, אהוד ברק, שמר בארבע שנות כהונתו כשר הביטחון על עצמאות גלי צה"ל מכל משמר. כך יהיה גם לאחר בחירת מפקד גלי צה"ל החדש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully