וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אגודת העיתונאים דורשת הסבר לפיטורי שקד ומצליח

אמילי גרינצווייג

12.6.2011 / 14:39

אם הנימוקים לא יועברו תוך יומיים, מאיימים באגודה לפתוח בהליכים משפטיים. העיתונאים טוענים כי המהלך נעשה באופן חד צדדי וללא התיייעצות עמם

אגודת העיתונאים בירושלים דורשת מהנהלת רשות השידור להעביר לידיה את הנימוקים להחלטה על פיטוריהם של מנהל קול ישראל, אריה שקד, ומנהל הטלוויזיה, מושון מצליח באופן מיידי.

במכתב ששלח, ביום חמישי האחרון, עו"ד אופיר טל, המייצג את האגודה ליו"ר הרשות אמיר גילת, נטען כי ההחלטה על הפסקת המינויים נעשתה באופן חד צדדי וללא קבלת התייחסות האגודה. האגודה דורשת כי ההחלטה תבוטל ותועבר לידיה וכי הנהלת הרשות תיכנס באופן מיידי להליך הידברות עם האגודה לשם קידום המכרזים ברשות. באם הנימוקים לא יועברו עד ליום שלישי הקרוב, תנקוט האגודה בצעדים משפטיים וארגוניים. "ללא תיאום עם אגודת העיתונאים, לא יהיו מכרזים כלל. זה קבוע בהסכמים השינים והחדשים וכך יהיה" הוסיף יו"ר האגודה, דני זקן, בשיחה עם וואלה! ברנז'ה.

במכתבה טוענת האגודה, כי ההחלטה עלולה לסכל את הסכם הרפורמה ונגועה בתום לב קיצוני: "אם סבורה רשות השידור כי ניתן יהיה לקדם את הרפורמה ברשות בדרך זאת, הרי שטעות קשה בידה. רק שיתוף פעולה של הרשות עם עובדיה יוכל להעלות את רשות השידור על דרך המלך, ובהעדר שיתוף פעולה – לא תהיה רפורמה" כותב טל.

גם התנועה לאיכות השלטון פנתה ליו"ר רשות השידור בבקשה לבירור נסיבות הפסקת כהונת מנהלי המדיה ברשות השידור ופרסום מכרזים למנהלים הקבועים. בין היתר מבקשת התנועה לברר אלו כהונות בפועל הופסקו ואלו לא – ומה הנימוקים להבחנה ביניהם. כן מבקשת התנועה התייחסות לכוונת הוועד המנהל לשנות את תנאי הסף למכרזים של מנהלי המדיה. התנועה מבקשת לברר מהם השינויים המתוכננים ו/או מבוקשים ומה הסיבה לשינויים אלו.

מרשות השידור נמסר בתגובה :" המכתב המדובר, אם אכן יצא, מצא את דרכו אל התקשורת לפני שהגיע אל הנמען. עד לרגע זה יו"ר הרשות לא קיבל מכתב שכזה, ומכל מקום אין בכוונתנו להגיב לדברים באמצעות התקשורת" בהתייחס לפניית התנועה לאיכות השלטון נמסר :" תגובתנו תימסר ישירות לפונים"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully