וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טיל שיוט

אמילי גרינצווייג

12.6.2011 / 17:30

מפקד חיל הים האלוף אלי מרום תקף את התקשורת בתדריך לעיתונאים בכירים שהתקיים לקראת המשט הטורקי הצפוי ואמר כי היא נותנת במה מופרזת ובלי מאוזנת לגופים אנטי ישראלים

עימות סוער ארע היום בין מגישים ועיתונאים בכירים לבין מפקד חיל הים, אלוף אלי מרום, במהלך תדריך שערך האלוף לעיתונאים בכירים בטלוויזיה וברדיו לקראת המשט הטורקי הצפוי לצאת בעוד כעשרה ימים לכיוון עזה. בין העיתונאים שהשתתפו בתדריך, דני קושמרו ודנה וייס מחדשות 2, יעקב אילון ואושרת קוטלר מחדשות 10, מירב מילר וינון מגל מערוץ 1 וכן מיכה פרידמן וירון וילנסקי מגלי צה"ל.

במהלך התדריך טען מפקד החיל כי התקשורת נותנת במה מופרזת ובלתי מאוזנת לגופים אנטי ישראליים וכי הדבר פוגע במורל החיילים. מרום התייחס גם לסיקור הנושא בגלי צה"ל, אליה התייחס כ"התחנה שלי", ואמר כי גם בה משתמשים בטרמינולוגיה לא נכונה לפיה יש עוצר על רצועת עזה, כאשר בפועל, לדבריו, מדובר בסגר.

התבטאותו של מפקד חיל הים עוררה תרעומת בקרב העיתונאים שטענו כי הוא מנסה להטיף מוסר לתקשורת. דיאלוג חריף התפתח בין מרום לבין עיתונאית חדשות 10 אושרת קוטלר שאמרה בתדריך: "זה הדבר הכי מזעזע ששמעתי מאדם כלשהו בעולם. אם אתה חושב שאנחנו נגד חיילי צה"ל אז יש לך בעיה קשה מאוד".

על כך השיב לה מפקד חיל הים: "אני שומע את החיילים מדברים, אני מייצג אותם ואני אומר לך מה הם מרגישים" עוד הוסיף האלוף מרום: "אני רוצה להיות פה לאנשים שלעולם לא יפגשו בך". אושרת קוטלר סירבה להתייחס לדברים ואמרה לוואלה! ברנז'ה : "אינני מתייחסת לתדריכים פנימיים".

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "הדלפות מרושעות וחצאי אמיתות של דברים שנאמרו בשיחה שהוגדרה כ'שיחת רקע', שאינה לציטוט ואינה לייחוס, עומדת בניגוד לכל כללי האתיקה הנהוגים בעולם התקשורת. הדלפות מעין אלה מעמידות בספק כל כוונה לשתף מראש את כלי התקשורת בתהליכים ומהלכים כאלה ואחרים בצה"ל. מוזר שזכות הביקורת נתונה לצד אחד בלבד. אנו מציעים לכל העיתונאים שהשתתפו בשיחה להוקיע התנהלות מעין זו ולדרוש מעמיתיהם לעמוד בסיכומים ובהסכמים על מנת לשמר את שיתוף הפעולה בין הצדדים."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully