וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדריך לעצומה

אמילי גרינצווייג

12.6.2011 / 22:46

36 ארגונים, בהם ארגון הבימאים ואג'נדה, חתומים על עצומה שהועברה היום לחברי הכנסת וקוראת להם להתנגד לחוק רשות השידור על מנת ,להחזיר את השידור הציבורי לידי הציבור"

עשרות ארגונים חברתיים פנו לחברי הכנסת בעצומה הקוראת להחזיר את השידור הציבורי לידי הציבור. את העצומה יזמו ארגון אג'נדה ואיגוד הבמאים והיא נשלחה אל חברי הכנסת ערב הדיון בוועדה המשותפת לועדות החינוך והכלכלה של הכנסת, בחוק רשות השידור.

החתומים על העצומה מביעים את חששם מהפוליטיזציה של הרשות שלטענתם תעמיק עם כינונו של החוק הנוכחי: "אם יאושר התיקון, הממשלה תמשיך למנות ישירות את מנכ"ל הרשות ולמשרד האוצר תהיה סמכות לאשר או לפסול מינויים בערוץ 1. זהו מצב בלתי נסבל, שמסכן באופן ממשי את חופש הביטוי בערוץ הציבורי ואף חותר תחת אושיות הדמוקרטיה" כותבים הארגונים.

בין 36 הארגונים החתומים על העצומה ישנם שבעה ארגוני היוצרים, ארגוני נשים, ארגוני שמאל, ארגונים חברתיים וארגוני סביבה וכן המרכז לפלורליזם יהודי, התנועה ליהדות מתקדמת וגשר. עוד כותבים הארגונים: "איננו באים בשום פנים ואופן לשרת מטרה פוליטית כזו או אחרת, כי אם עניין עקרוני מהמעלה הראשונה. היום הערוץ משרת ממשלה מימין, ומחר ישרת ממשלה משמאל שתעלה תחתיה. אלא שהערוץ שייך לא לזו ולא לזו, כי אם לאזרחי המדינה כולם – יהודים וערבים, חילונים ודתיים, נשים וגברים, שמאלנים וימנים. אותם הוא אמור לשרת ולייצג על מגוון דעותיהם והשקפותיהם, ואך ורק אותם! (...) אם תימשך השליטה הפוליטית בערוץ 1, יימשך החידלון המוחלט שלו, והממשלה, כל ממשלה, תיוותר עם כלי משחק שעולה הרבה מאוד כסף למשלם המסים, אבל נטול כל השפעה".

הארגונים קוראים לשנות את התיקון באופן שבו כלל מינויי הרשות יבוצעו על ידי מועצת המנהלים ללא התערבות פוליטית וכי מועצת המנהלים עצמה תתמנה על ידי וועדת מינויים ציבורית ולא על ידי הממשלה ומסכמים :" אסור להפקיר את הזירה התקשורתית הישראלית אך ורק לערוצים מסחריים שנשלטים בידי אנשי עסקים ובעלי הון, חייבים ערוץ ציבורי חזק ומשפיע! הברירה בידכם".

ויש גם כנס

איגוד התסריטאים יקיים ביום רביעי כנס חירום להצלת השידור הציבורי. "זוהי קריאה של הדקה התשעים לנסות ולעצור את הסחף. אנו מאמינים שעמדה ערכית של היוצרים, בשילוב פעולה נחרצת, תוכל לעצור את הפוליטיקאים" נכתב במודעת ההזמנה לכנס בו ישתתפו יו"ר האיגוד, עמית ליאור, במאי הסרט "המדריך למהפכה", דורון צברי ואחרים.

הכנס יתקיים במרכז ליאונרדו, ברחוב ליאונרדו דה וינצ'י 13 בתל אביב בשעה 20:00.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully