וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ורדי כהנא ויגאל סרנה הם זוכי פרס סוקולוב לשנת 2011

אמילי גרינצווייג

13.6.2011 / 23:03

הפרס יינתן לשניים בחודש דצמבר השנה. יגאל סרנה: "אני מאוד שמח, זה באמת מגיע בקצם של חודשים סוערים סביב נושאי הכתיבה העיתונאית שלי"

העיתונאי יגאל סרנה וצלמת העיתונות ורדי כהנא הם זוכי פרס סוקולוב לעיתונות 2011, כך החליטה וועדת השופטים של הפרס שחבריה היו עיתונאי ידיעות אחרונות נחום ברנע, ששימש כיו"ר הוועדה, עו"ד בשאיר פאהום ג'יוסי, ד"ר גבי זהר, אלכס ליבק ומאיר שניצר.

בנימוקי הבחירה נכתב כי הפרס מוענק לסרנה "על כתיבתו האיכותית, המצטיינת בעבודת שטח לאורך שנים, ברב-גוניות וברמת רגישות גבוהה".

בשיחה עם וואלה! ברנז'ה אמר סרנה: "אני מאוד שמח, זה באמת מגיע בקצם של חודשים סוערים סביב נושאי הכתיבה העיתונאית שלי. נראה שזה בדיוק הזמן שנבנה בשביל הפרס הזה, שניתן לצדה של ורדי כהנא שהיא צלמת מצויינת.
זו תקופה שבה יש לי מחשבות על המקצוע והשינויים שחלים בו ויש בי המון אהבה והמון חרדה כמו שמרגישים כלפי משהו שהוא חשוב לך". עוד אמר סרנה :"באיזה שהוא מקום הפרס מוענק על תקופה שהולכת ונטמנת בעבר – במקרה שלי יש מאחורי שלושים שנות עיתונות בהן היה לי המזל להיות בעידן מאוד סוער ומשוחרר מבחינת עיתונות. יש לי הרגשה שזה עידן שמבחינות מסויימות קרב לקצו. זו תקופה קשה, עם סכנות חדשות ולא מוכרות שמגיעות מכיווני ההפרטה, הגלובליזציה, הקפיטליזם החזירי, הלחץ של הכסף וחמדנות."

ורדי כהנא: "המבחן האמיתי של צילום, אם הוא עומד במבחן הזמן"

בנימוקי הבחירה בצלמת ורדי כהנא, נכתב "אחדים מתצלומיה הפכו לאבני דרך של הצילום העיתונאי בישראל. תצלומי הדיוקן האיכותיים שלה מספרים סיפור עיתונאי תוך שהיא מטביעה בהם את חותמה האישי". כהנא אמרה לוואלה! ברנז'ה :"זה קודם כל כיף וכבוד גדול. אחרי שהודיעו לי על הזכייה הודיעו לי מי היו החברים בוועדה מה שהפך את הזכייה למתוקה עוד יותר כיוון שזו ועדה מכובדת. העובדה שאני זוכה לצדו של יגאל סרנה ממתיקה את הזכייה עוד יותר, אחרי שנים של עבודה יחד.

"המשמעות של הפרס היא הוקרה והכרה בעשייה של כמעט שלושה עשורים. אני מגיעה מתחום האמנות והשילוב הזה בין העולם האומנותי לעולם העיתונות היא החוויה הגדולה שלי. גם צילומים שהם פרוייקטים אישיים, שהמטרה הראשונית שלהם היתה הצגה במוזיאון, פורסמו בכתבות נרחבות בעיתונות בארץ ובעולם וגם עבודות שהתפרסמו ב-"7 ימים" נמצאו תלויות על קירות מוזיאונים וגלריות. צילום טוב עומד במבחן הזמן כשהוא תלוי במנותק מהעיתוי ומההקשר המקורי שלשמו נעשה. אם אחרי 15 שנה, על קיר המוזיאון הוא מחזיק - ברור שהוא היה גם מוצלח במקור שלו בכפולה של העיתון. זה המבחן האמיתי של צלמי עיתונות שזוכים בפרסים יוקרתיים בארץ ובעולם".

עיריית תל? אביב-יפו מעניקה את הפרס לעיתונות הכתובה על שם נחום סוקולוב, משנת 1954. הפרסים יוענקו לזוכים בטקס חגיגי שיתקיים בחודש דצמבר 2011, במרכז ענב לתרבות, במעמד ראש עיריית תל? אביב-יפו, רון חולדאי, בהשתתפות חבר השופטים, חתני הפרס והזוכים בפרס משנים קודמות. לזוכים יוענק פרס כספי בגובה 18 אלף שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully