וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משחקי הקייס

אמילי גרינצווייג

14.6.2011 / 17:51

הכנסת תצביע בקריאה ראשונה על תיקון לחוק התקשורת במסגרתו יושקעו ארבעה וחצי מיליון שקלים בהפקות בשפה האמהרית

ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה היום לקריאה ראשונה את ההצעה לתיקון חוק התקשורת של חברי הכנסת יריב לוין וציון פיניאן (ליכוד) בנושא עידוד הפקות מקומיות בשפה האמהרית. לפי ההצעה המדינה תשקיע מידי שנה ארבעה וחצי מיליון שקל בהפקות מקומיות בשפה האמהרית. הכספים יחולקו על ידי מועצת הכבלים והלוויין, לצורך הפקות מקומיות, כאשר בין היתר תשקול המועצה בבואה לחלק את הכספים את התאמת השידורים לאחת או יותר מהמטרות הבאות: מתן אפשרות לבני הקהילה לבטא את רחשי הקהילה, תרבותם ומסורותיהם; הבלטת הישגיהם של בני הקהילה; הספקת מידע רלוונטי בכל הנוגע להתנהלות במציאות הישראלית; פריסת שעות שידור בשפה האמהרית ועוד.

ח"כ לוין ציין בתחילת הדיון כי בישראל קיים ערוץ אחד בשפה האמהרית, ערוץ IET, שאינו מסוגל לשאת את עצמו מבחינה כלכלית. הוא הסביר כי מדובר בקהל יעד בחתך סוציו אקונומי נמוך, שאינו מהווה מוקד משיכה למפרסמים, "לאחר שהמצוקה הובאה בפנינו החלטנו שנכון שהמחוקק יתערב ויקבע הסדר שיבטיח שידור בשפה האמהרית" אמר לוין.

סמנכ"ל התוכן של ערוץ IET, אמנון רובינשטיין, הסביר כי היו ניסיונות לתת רצועות שידור לאתיופים, אבל הם נשכחו בדרך. "הערוץ שאני מייצג הוקם כפרויקט חברתי, מאחר ולא היה ערוץ ייעודי הוא הוקם כערוץ פרטי". הוא הסביר כי מתוך כ-18 אלף בתי אב בקהילה, 16 אלף מחוברים לערוץ ומשלמים עליו לכבלים וללוויין תוספת של 16 שקלים בחודש כדמי מנוי. לדבריו, רק חצי מההכנסות מגיעות לערוץ. רובינשטיין הוסיף כי הערוץ מקבל כספים במסגרת שיתופי פעולה שונים, בהם למשל עם לשכת הפרסום הממשלתית ונהנה מתרומות.

ח"כ שלמה מולה טען כי החוק נועד לשרת את הערוץ הישראלי אתיופי הקיים, אולם יו"ר מועצת הכבלים והלוויין ניצן חן הסביר כי לא מדובר בחלוקת כסף לערוץ אלא לחברות הפקה ולפי אמות מידה אובייקטיביות. חן בירך את יוזמי ההצעה והוסיף כי "היא מוחקת עוול וחרפה של 20 שנה". במהלך הדיון הובהר כי הקצאת הכספים תהייה לעידוד הפקות ולא שידורים, כדי שלא יתעורר החשש שהכסף יועבר לערוץ מסוים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully