וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דורון צברי: "אסור לתת לחתולים לשמור על השמנת"

אמילי גרינצווייג | צילום: אבי כהן

16.6.2011 / 0:53

במאי הסרט "המדריך למהפכה" השתתף בכנס להצלת השידור הציבורי של איגוד התסריטאים. יו"ר האיגוד עמית ליאור: "רצינו BBC קיבלנו ביביזיון". בלטו בהעדרם נציגי הבימאים והמפיקים

אבי כהן

.

רק כמה עשרות יוצרים הגיעו הערב לכנס החירום להצלת השידור הציבורי, אותו יזם איגוד התסריטאים. בלטו בהעדרם מהארוע נציגים של כל ששת ארגוני היוצרים האחרים, בהם ארגון המפיקים, ארגון הבימאים, אקט ואחרים. הארוע עמד בסימן חוק רשות השידור, שנידון בימים אלה בועדת כלכלה המכינה אותו לקריאה שניה ושלישית במליאה ושמחזק את שליטת הממשלה במוסדות הרשות. בארוע נכחו גם העיתונאי מיקי רוזנטל, חבר הכנסת איתן כבל במאי הסרט "המדריך למהפכה", דורון צברי והתסריטאי יוסי מדמוני.

יו"ר איגוד התסריטאים עמית ליאור שפתח את הכנס אמר: "זהו חוק אסוני מבחינת כל החלומות שלנו, חלומות שבהם ניתן היה ליצור באופן חופשי ודמוקרטי. הערוץ הממלכתי כמו שהוא היום הוא מחדל ברמה של פשע נגד תרבות. רצינו BBC קיבלנו ביביזיון, ביזה של מאות מיליוני שקלים בלי מחשבה על הציבור. מפתיע שבנימין נתניהו, שמפריט את הכל, נלחם על השארת רשות השידור - יש לו כבר את ישראל היום, למה שלא תהיה לו תחנת טלוויזיה.הממשלה צריכה להוציא את ידה החמדנית מכיסו של הציבור ולתת לו את מה שמגיע לו – שידור ציבורי".

דורון צברי, במאי "המדריך למהפכה", הסרט שמתעד את הנסיון להביא לשינוי בשידור הציבורי אמר: "לתת לפוליטיקאים למנות את בעלי התפקידים ברשות זה כמו לתת לחתולים לקבוע מי חברת השמירה שתגן על השמנת. ואז אנחנו לא מקבלים את השמנת שמגיעה לכולם, כי החתולים אכלו אותה. השמנת זה שוק הרעיונות המקום בו יש שיח ציבורי אמיתי, ומה שזה יוצר וזה הדבר המסוכן באמת, הוא שכולם מדברים בקול אחד, מקדשים את הקונצנזוס וכל מי שרוצה להגיד שהוא חושב אחרת מושתק". צברי התייחס גם למאבק שניהל יחד עם הבמאי אורי ענבר ואמר ”באיזה שהוא מקום הגענו לקצת ייאוש. ניסינו שמונה שנים לשנות את החוק ונפגשנו עם כולם, הדחנו מליאה ובסופו של דבר הפסדנו".

יו"ר פורום היוצרים הדוקומנטריים אורי רוזנווקס הזכיר למשתתפי הכנס כי לאחרונה פעלה ועדת כלכלה לטובת הציבור במאבק על גובה תמלוגי הגזץ רוזנווקס ציין כי ח"כ שאמה יכול היה לעשות כך בגלל שהרגיש שיש לו תמיכה ציבורית: " צריך לשווק את המאבק הזה לציבור, לדבר על זה שהשידור הציבורי יביא משהו שהוא לא זבל לילדים".

לשאלת וואלה! ברנז'ה מדוע נעדרו חברי ארגוני המפיקים והבימאים מהארוע השיב מוש דנון יו"ר איגוד המפיקים: "כולנו נגד התערבות פוליטית ברשות השידור. מעבר לזה, זה היה כנס של איגוד התסריטאים ואנו מברכים עליו. רני בלייר, יו"ר איגוד הבימאים, אמר כי נעדר מהארוע משום שעבד, ומעבר לכך סרב להתייחס. כפי שפורסם לראשונה בוואלה! ברנז'ה איגוד הבימאים ואיגוד התסריטאים החליטו לפני מספר חודשים להיפרד לאחר מספר שנים בהם פעלו בהנהלה משותפת.

(עריכה: טל רזניק)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully