וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האוצר לא מאשר את חוזה ההעסקה של כתב קולי"ש בצפון

אמילי גרינצווייג

22.6.2011 / 16:50

המשרד דורש כי עידן אבני יועסק כעובד בדירוג דרגה, הזכאי לשכר בסיס ושכר על שעות נוספות ואילו ברשות מבקשים להעסיקו בשכר גלובלי

האם משרד האוצר מתערב במינויים ברשות השידור? האוצר החליט שלא לאשר את חוזהו של כתב אזור הצפון החדש של קול ישראל, עידן אבני, זאת מכיוון שמדובר בחוזה גלובלי. אבני נקלט לעבודה ברדיו לאחר תקופה ארוכה בה לא היה לתחנה כתב בצפון. המשרד דורש כי אבני יועסק כעובד בדירוג דרגה, הזכאי לשכר בסיס ושכר על שעות נוספות. בכך מבטל האוצר את החוזה של הכתב אותו אישרה הנהלת הרשות. שכר של עובד בחוזה דירוג דרגה, אותו דורש האוצר, הוא גבוה מחוזהו הגלובלי.

גורמים ברשות זועמים על דרישת האוצר: " זאת התערבות בוטה, האוצר מנהל הלכה למעשה את רשות השידור, הוא הרי אישר חוזים גלובליים גבוהים הרבה יותר ברשות - זאת עוד דרך להתערבות הממשלה בנעשה ברשות" אמר גורם בכיר בתחנה.

בקול ישראל מתעקשים על ההעסקה בחוזה כולל, זאת מאחר שהמנהלים חייבים לוודא שכל שעה נוספת שמדווחת מבוצעת בפועל והם אינם יכולים לעשות זאת כאשר הכתב פועל מצפון הארץ: "זאת דרישה בלתי אפשרית" אמר בכיר בקול ישראל, "עבודה עיתונאית היא עבודה ללא שעות מוגדות ובוודאי לא כאשר העיתונאי עובד באיזור מרוחק בלי מערכת ברת פיקוח".

מרשות השידור נמסר בתגובה :"עידן אבני נבחר מבין עשרות מועמדים שעברו הליך מיון קפדני ועמדו במבחן ידע קשה, אבני מונה לכתב 'קול ישראל' בצפון ומסקר שטח נרחב מאוד. מדובר בעיתונאי עם יותר מעשר שנות ניסיון שמיד עם קליטתו החל לשדר וצלח גם את סיקור אירועי הנכבה ברמת הגולן. מדובר בתפקיד ייחודי שלמעשה הופך אותו לכונן 24/7 לכל אירוע ולכל משימה בצפון. הדרך היחידה אשר בה ניתן להעסיק עובד מסוג זה הינה באמצעות שכר כולל ובחוזה המאפשר להעמיד אותו לרשות המערכת בכל רגע נתון".

ממשרד האוצר נמסר בתגובה: "האוצר לא מאשר קליטה בחוזים אישיים של עובדים חדשים, וזאת עד שרשות השידור תעמוד במכסות התקנים המותרות לה. חשוב לציין, כי אין כל התערבות בענייניה הפנימיים של רשות השידור, אלא דרישה לעמוד במכסות החוזים שלהן התחייבה, ללא קשר עם כתב זה או אחר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully