וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת השרים לחקיקה תדון בהפצת שידורי רשוה"ש למזה"ת

אמילי גרינצווייג

23.6.2011 / 10:28

על פי הצעת החוק של חבר הכנסת נחמן שי, תפיץ הרשות את שידוריה בערבית ואנגלית בשידור לוויני פתוח שניתן לקליטה חופשית במשך 24 שעות ביממה

ועדת השרים לענייני חקיקה תדון ביום ראשון בהצעת חוק שתחייב את רשות השידור להפיץ את שידוריה בשידור פתוח, בערבית ואנגלית, לכל מדינות המזרח התיכון. על פי הצעת החוק, המהווה תיקון להצעת חוק רשות השידור, תפיץ הרשות את השידורים בשידור לוויני פתוח שניתן לקליטה חופשית במשך 24 שעות ביממה ושבעה ימים בשבוע. עוד מוצע בהצעה, עליה חתומים 25 ח"כים מכל הקשת הפוליטית, כי הרשות תגיש תכנית להוצאתם לפועל של השידורים, בתוך 30 ימים מיום החלתו של החוק, ושהשידורים יחלו בתום שישה חודשים מיום החלתו.

בדברי ההסבר להצעת החוק נכתב "עידן התקשורת החדש מחייב התמודדות מסוג שונה בתחום ההסברה והדיפלומטיה הציבורית. מגמות של דה-לגיטימציה וערעור על עצם זכותה של מדינת ישראל להתקיים, מתרחבות ותופסות תאוצה בקרב חלקים רבים בדעת הקהל העולמית. תהליכים אלה לרוב נישאים על גבה של המדיה החדשה, הקובעת במידה רבה את מהירות התפשטותה של התופעה ואת היקפה. המרחב התקשורתי הערבי, הכולל שידורי טלוויזיה, שידורי רדיו, אתרים באינטרנט ועיתונות מקומית ובין-ערבית, הפך לאחת מזירות ההתרחשות החשובות והמשפיעות ביותר בעולם הערבי. התמודדות ההסברה הישראלית עם קהלי היעד דוברי השפה הערבית הפכה זה מכבר לקשה ומורכבת, בין היתר, נוכח התחרות עם תקשורת ערבית עוינת, חזקה ומתפתחת" עוד מצויין כי ההצעה מהווה יישום של החלטות ממשלה קודמות ומבקר קודמות אשר קבעו כי יוקם מערך הסברה לאומי וכי מערך שידורי הטלוויזיה בערבית ואנגלית יורחב ויופץ בשידור פתוח לארצות המזרח התיכון, במסגרת זו נרכש בעבר לווין בעלות של חמישה מיליון שקלים.

יוזם הצעת החוק, ח"כ נחמן שי (קדימה) אמר לוואלה! ברנז'ה " החוק מחייב את רשות השידור ביצירת תכנים בערבית ובאנגלית אך לא מחייב אותם לשדר לסביבה, אז הם לא מפעילים את המשדרים והלווין. זו לא הכתבה של מה לשדר אלא איך לשדר, להפעיל את הטכנולוגיות האלו שכבר קיימות ולחייב את הרשות, כמשאב ציבורי, למלא גם את תפקידה בשירות הציבורי. אנחנו צריכים לדבר גם למזרח ולא רק למערב. תמיכתו של ראש הממשלה, המשמש גם כשר הממונה על רשות השידור, נתונה וידועה ואני משוכנע שיוכל לחבר את החוקים יחד ולהוציא את החוק אל הפועל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully